Allt känns så overkligt!

Efter det konstiga beskedet i går att jag hade leversvikt och fler nya förändringar på levern så mår jag inte bra. Fattar inte hur man får säga saker utan att vara i kontakt med Uppsala först. Jag har leverpåverkan men det trodde jag inte var det är samma som leversvikt, mina gallvärden är kraftigt förhöjt likaså billurbin värderna. Läkaren från Onkologen sa att nu såg det inte bra ut och jag frågade kan det gå fort nu ja sa hon. Men de kan ju bränna med IRA igen sa jag men då sa hon du har leversvikt. Men jag har ringt Uppsala och Frans Durej ska titta på bilderna nu på morgonen och han sa att det var deras sak att avgöra vad det var. Hoppas nån ringer därifrån nu idag annars vet jag inte vad jag gör. Ska på torsdag göra en till magnetröntgen för att se vad det beror på med de förhöjda gallvärderna för det var ingen sten. Jag känner en djup sorg och oro för att jag kan dö snart vill följa mina fyra barn och nio barnbarn och deras familjer. Hoppas det kommer något positivare från Uppsala. Och vet inte hur jag ska orka om jag ska gå hela helgen. Känner för att gå ut och bara skrika eller slå sönder något. Det har faxat till akuten i Bollnäs att lägga in mig om jag blir sämre, men det kan bara lindra symtomen sa hon inget annat. Jag frågade om det går tillbaka av sig själv det berodde på varför det var så här. Tänk bara att ringa och säga sånt här utan att veta om jag har nån hemma eller är ensam. Jag skulle inte äta fet mat och kryddor och jag har ingen aning vad jag ska äta. Jag är arg, ledsen, förtvivlad och väldigt orolig. Mår ju inte bra av leverpåverkan heller klåda illamående men trodde de skulle kunna göra något. Skönt att skriva av sig lite.

Kommentarer
Postat av: Maja

Hoppas på bättre svar idag nu!!! Kramar till er båda!!

2013-05-24 @ 09:27:53
Postat av: maritha björklund

Jag hoppas på bättre besked Eva! Ge i

nte upp! <3 kramar maritha

2013-05-24 @ 10:07:29
Postat av: Mia

Massor med kramar till dej, Eva !

2013-05-24 @ 10:26:33
Postat av: Gunilla

Det är för hemskt, Eva!! Hoppas så på ett bättre besked idag och att de kan hjälpa dig. Men kan du ändå inte testa någon dag och bara äta flytande? Vet en som helt slapp illamåendet då (hade stopp i gallvägarna och högt bilirubin). Kram

2013-05-24 @ 10:28:11
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: linda larsson

alla världens kramar till dig eva! du är en kämpa och jag håller tummar och tår att det är något som kan gå tillbaka av sig själv <3 kramar linda

2013-05-24 @ 12:33:21
URL: http://www.lindaallstar.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja det var vansinnigt dumt av läkarn att säga som hon/han gjorde och inte ens ta reda på om du hade något sällskap hemma.
Måste bara berätta att när min mormor fick reda på att hon hade livmodercancer så fick hon det via telefon och de frågade inte om hon hade någon hos sig heller. Hon var ensam hemma då och fick nog en chock för hon mindes inte nånting de sagt förutom att hon hade cancer i livmodern.
Trodde att sjukvården lärt sig lite mer med tiden men tydligen inte... :-(
Hoppas du får ett bättre och vettigare besked från Uppsala.
Kämpa på!!!

2013-05-24 @ 13:59:22
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Kicki Sjögren

Hoppas och håller tummarna för att du bättre besked av läkarna i Uppsala, för står dina våndor, att vänta på besked är något av det värsta som finns tycker jag.Hoppas att helgen blir dräglig för er !! Kram

2013-05-24 @ 15:16:30
Postat av: Tina

Eva, kära Eva! Jag lider så med dig. Blir så upprörd när jag läser hur du blir bemött från sjukhuset, ledsen att du har det så besvärligt... Du finns i mina tankar och böner. Kram

2013-05-24 @ 22:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0