Nu börjar åkandet igen!

Fyra veckors ledigt från åkandet till sjukhus. Ska till Hudiksvall på nån specialröntgen för gallan. Men före hoppas jag  att jag får komma på ultraljud i Uppsala och även bränna bort metastaserna. Hoppas allt går fort för sommaren vill jag må bra och hoppas på fint väder. Idag jobbsr Jan från 11.15-21 lite jobbigt nu att vara ensam mår inte så jättebra. Men hoppas och tror mycket på att bränna igen fast det kommit nya efteråt sen jag opererade bort och brännde i levern. Sover så dåligt de flesta nätterna drömmer konstigt när jag väl sover. Påsk nu men alla jobbar ju nästan i vår familj så vet inte om vi kan träffas vi får nog inte plats hos oss. Men man kan träffas alla en annan dag med. Längtar efter träffa lilla Bonnie igen henne har vi ju inte hunnit lära känna än hon är bara en månad än. Längtar efter alla de andra med. Skulle inte förvåna mig alls om jag ska läggas in i Uppsala när vi ska på Bonjovi i Stockholm.Var ju lika förra året när vi skulle på Ozzy Osborn, fick sälja de biljetterna för jag nyss hade opererat bort halva levern och just kommit hem efter 10 dagar i Uppsala. Men vill verkligen iväg nu och träffa carina Johansson med sambo som också ska dit. Min Marrta är mamma till hennes lilla fina hund. Sol idag igen men vet inte hur jag ska göra frös hela kvällen i går efter promenaden men vill ut. Så får nog bli det ändå om det blir varmt. Jan jobbar fram till och med långfredagen sen ledig påskafton och påskdagen men jobbar annandagpåsk. Nu ska jag prata lite med gubben innan han åker och jobbar.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hoppas verkligen att du får åka på konserten med Bonjovi!!! Du kan väl be att få skjuta fram/bak inläggningen några dagar annars? Eller tar de inte sådana hänsyn?
Förstår också att du hoppas mycket på att de ska bränna bort metastaserna.
Jag hoppas, hoppas så för din skull att det ska bli en så bra vår som det bara går. Och en bra sommar. För det ska vi ha!!! Eller hur, Eva?

Svar: Ja jag hoppas så att jag får gå på konserten. Och en bra sommarska vi alla sjuka ha i år kram
mormor och farmor Eva

2013-03-27 @ 15:39:19
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Ninni

Det måste väl ändå gå att flytta en tid på sjukhuset om man bokat en biljett för läääänge sen. Hoppas det inte krockar!
Jaadu Eva. 4 veckor ledigt från åkande. Visst var det härligt? ;-) Själv är jag så tacksam att jag inte behöver till ögon mer än var sjätte vecka nu för tiden. Tidigare åkte jag där varje och sen varannan vecka + alla andra ställen också. Nu blir det ögon ena månaden och dropp den andra.
Vi blir beresta du och jag och våra gubbar. :-) Åtminstone vad gäller våra sjukhus i länet... Men i sommar ska vi ha det lugnt, eller hur? Det behöver vi både du och jag nu. En sommar som vi får njuta av.
Har en bekant vars man har fått cancer (vet inte var den sitter) men han åker till Gävle varje vardag för cellgiftsbehandling!!! I 5 veckor = 25 behandlingar. Fy sjutton vad jobbigt. Så jag ska absolut inte klaga över mina resor till ögon och andra mottagningar, känns det som men samtigt så är det ju något som varit jobbigt för mig. Jo, vi lärer få klaga när något är eller har varit jobbigt även om det alltid finns dem som har det jobbigare. För det gör det ju jämt. Men man får vara lite ego ibland också så det så.
Jag håller tummarna för att du får bränna dina metastaser och att du får stöka undan galloperationen så snart som möjligt också så du får en ledig sommar.
Kom ihåg att du kan slå en signal om du känner att du vill prata och få lite sällskap en stund. Vi behöver ju inte slå några rekord varje gång... ;-)
Kramen.

Svar: Det är som du säger man måste få vara lite ego ibland och klaga och visst finns det de som har det värre alltid men på onkologen sa de att så ska man inte tänka. de tyckte också att man hade rätt att klaga för jobbigt är det. Och som du sa i sommar ska vi ha det bra du och jag. Och telefonsamtalet sist då slog jag rekord, jag kan prata länge men då vart det länge haha.
mormor och farmor Eva

2013-03-27 @ 16:19:11
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: maritha björklund

Alla har rätt att klaga över sitt! Klaga på så mycket man bara vill! <3 kram

2013-03-27 @ 21:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0