Arg och ledsen!

Har snart väntat på svar på magnet röntgen i tre veckor, fanns hos onkologen svar efter en vecka. Ringde i tisdags och de skulle be läkaren ringa upp då. Men sköterskan ringer och säger att hon skulle ringa på fredag för de skulle ta upp mig på lever ronden med Uppsala på torsdag. Satt inne hela dagen hoppade till varje gång telefonen ringde, var väldigt orolig för vad de skulle komma fram till. Ingen ringer när Jan ringer avd så säger de att hon brukar vara kvar länge så hon ringer nog. Vi sex ringer Jan igen och får då veta att hon har gått hem för dagen. Känns som de inte bryr sig för att det inte går att bota, men det finns olika möjlogheter att bromsa och just det skulle hon ha möte med Uppsala om. Mår så dåligt vi båda två nu hela helgen ska man gå och grubbla. Visst kan hon ha glömt men man skriver upp vad man ska göra att man ska ringa en person då borde de inte glömma. För oss är det viktigt vi hade väntat sen tisdag och sett ifram imot ett besked över röntgen och vad som skulle hända. Jag räknade dagarna för att få besked. Ja arg, ledsen och förtvivlad är jag nu. Jag har kämpat trots att jag vet att oddsen är dåliga och har tänkt fortsätta kämpa men såna här gånger tappar man lusten. Men de ska inte få knäcka mig varken sjukvården eller cancern. Men inte första gången jag fått vänta på besked förra gången försvann ett svar från Uppsala och vi fick sitta och ringa och leta det i två veckor. Det tyckte onkologen var bäst att vi gjorde, ja man ska vara frisk för att orka vara  sjuk. Men ilskan kan göra en stark med så hoppas på det.

Kommentarer
Postat av: Maja

Men jag blir så arg o ledsen för er skull! Bedrövligt!!! Som läkare borde de väl fatta att man vill veta! Hoppas verkligen att dom hör av sig senast på Måndag morgon! Kramar till er båda! ❤❤❤

Svar: Tack Maja ja det är så dåligt och har varit det till och från med sjukvården sen jag blev sjuk. kram
mormor och farmor Eva

2013-03-23 @ 11:07:39
Postat av: Lars B Andersson

Bedrövligt gjort av läkaren. Ni skulle ringa henne i hemmet!

Svar: Ja de bryr sig inte nå om hur man mår tack för din kommentar
mormor och farmor Eva

2013-03-23 @ 11:24:33
Postat av: Naime

Usch jag lider med dig Eva. Vet vilken hopplöshet och besvikelse du/ni känner. Sjukvården kan vara väldigt nonchalant ibland, och okänslig. Men, men det är ju bara att fortsätta ligga i och tjata och kräva fast man knappt har ork. Lycka till nu och fortsätt hålla humöret uppe . Det kommer att ordna sig!

Svar: Tack ja det är tungt nu men har ju kommit igen förr så blir väl bättre igen. kram
mormor och farmor Eva

2013-03-23 @ 11:37:23
Postat av: maritha

Å va galen jag blir på sånt här! Det har hänt lika för min syster flera gånger på olika ställen! Förstår att ni blir ledsna, förtvivlade, besvikna o arga! :@ såg en vägg bonad i veckan som jag tycker passar till både dig Eva o min syster. Lova mig att aldrig ge upp, sluta aldrig hoppas, sluta inte längta, för mirakel kan ske! Kram

Svar: Tack Maritha ska försöka leva upp till det. kram på dig
mormor och farmor Eva

2013-03-23 @ 12:27:16
Postat av: Ninni

Jag förstår mycket väl vad besvikna ni är och vad arga ni blir och oroliga då ni inte får något svar. Det är riktigt uruselt av läkarn att inte ringa sen må det vara av vilken anledning som helst.
NÄR hon ringer så glöm då inte att tala om för henne vilken jobbig helg ni haft p.g.a. att hon inte ringde i fredags som utlovat. För om du inte talar om det för henne hur ska hon då kunna bättra sig?
Christer har blivit uppringd av en läkare en söndagmorgon då läkarn skulle tala om provsvaren och en annan gång blev han uppringd en kväll om provsvar. Tror det var Alerisläkare båda gångerna faktiskt.
Hoppas ni kan njuta lite av helgen trots all oro och besvikelse.
Massor med kramar till er båda.

Svar: Ja Carina Jan jobbar så jag har ensamhelg. Men Kaisa och david och deras tre barn varhit idag så det livade upp mig. Men när de åkte kom sorgen över hur det är över mig önskar jag fått svar och kunde få haft en bättre helg. Ja du vet hur det är ofta inom sjukvården nu mer kram
mormor och farmor Eva

2013-03-23 @ 16:45:25
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Ja, man måste då verkligen vara frisk för att orka vara sjuk. För jävligt rent ut sagt. Det är psykisk tortyr att behöva vänta på svar så länge, och sedan ringer de dessutom inte när de lovat.
Du behöver ju din energi till helt andra saker!!!!
Men det är säkert bra att du blir riktigt förbannad!
Skickar kramar och hoppas att du får ett bra svar på måndag.

Svar: Tack Gunilla ja ja hoppas också jag får ett positivt svar och att mirakel sker så jag får några år till. Ja du har väl säkert fått vänta du med men man blir arg när de lovar ringa och inte gör det. Kram
mormor och farmor Eva

2013-03-23 @ 18:53:35
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Ninni

Du vet att du får ringa när du vill och om du vill. Kramen.

Svar: Tack snälla du kram
mormor och farmor Eva

2013-03-23 @ 21:41:46
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Heidi

Hej!
Jag har nu precis samma problem! Väntar på ett magnetröntgen besked av en knöl som är hittad i min kropp. Jag är jätte orolig för jag har inte fått svar på 2 veckor! Alltså, sjuksköterskorna jag har talat med har sagt till mig att min doktor ska ringa till mig denna vecka, men icke sa nicke! Här går jag och oroar mig för vad det är för något äckligt jag har i min kropp och fan vad elaka de är som inte ens kan ringa och säga om det är nåt farligt eller inte.
Dålig service!
Kram / Heidi

Svar: Ja du de bryr sig inte om en alls vissa läkare. Nu är det här ett gammalt inlägg och fick mitt svar till slut. Jag ingår nu i en forskningsgrupp för cancer med IRA bränning då de inte kan operera eller bränna med RF som förra gången. Det har sedan hänt en del och går idag och väntar besked om nya metastaser har uppstått eller inte. Och får som vanligt troligen inte veta nå före helgen fast de lovat. Min prognos att överleva är ju inte den bästa men måste kämpa på
mormor och farmor Eva

2013-05-31 @ 11:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0