Äntligen lite besked!

Pratat med läkaren som ringde och svaret på magnetröntgen var att två metastaser kvar men som minskat lite. Hon hade haft leverrond med Frans Durraj på leverkirurgin i Uppsala, nu ska jag dit på ultraljud och ta ställning till att bränna dom eller få en annan ny behandling som de har vet inte vad det är. Sytostatika kan jag inte få på ett halv år nu men bromsmedicin efter tre månader. Det jobbiga var att de hittat gallstenar i gallgångarna som hon sa måste opereras. Hon hade tagit upp med Frans om den privata kliniken i Uppsala som Frans pratade med mig om också och jag har hört om dom av en vän. Han säger att de är jätteduktiga på bukhinnecancer men lever metastaser kan de ta  på akademiska med. Inte kommer jag ihåg vad hon sa att den nya behandlingen som de har i Uppsal. Men har för mig att han sa i höstas att de hade två bränningsmetoder nu om det är den hon menar. Känner mig helt vilsen just nu men blir nog klarare efter ultraljudet i Uppsala. Ja det är väl allt jag minns just nu. Men sönt med besked trots att oddsen är lika dåliga men vem vet hur det slutar kan gå bra med och det hoppas och tror jag. 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vad skönt att du fått besked och det låter ju rätt positivt när det gäller metastaserna i levern tycker jag. Men vad onödigt att du fått gallstenar som måste opereras. Samtidigt är det ju bra att de tar bort dem men du har ju redan gått igenom så mycket så det borde väl räcka med det som varit. Men "allt ska på den lusiga grisen" som jag brukar säga när det tillkommer nya fel på mig själv.
Hoppas du får en tid snarast möjligt nu så du får sånt där undanstökat innan sommarn så kanske du kan få en lugn och fin sommar i år utan en massa behandlingar.
Tänker på dig flera gånger om dan ska du veta.
Kramar till dig och Jan.

Svar: Tack Carina för dina fina ord här,nu säger de att jag kanske inte behöver operera gallstenarna ska göra något special magnetröntgen så får se.Hade ett anfall för några år sedan och kanske är det jag känt nån gång sen med. Men min läkare trodde jag skulle snart få kallelse till ultraljud på levern snar till uppsala. Känns bra att bränna bort skiten de andra jag brännde har inte tittat upp än utan andra. Tänker på dig med som har så jobbigt med värk och allt annat men är väl med oss båda så att allt ska på den lusiga grisen hihi kram
mormor och farmor Eva

2013-03-25 @ 12:27:57
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Härligt att du äntligen fått pratat med läkaren. Jag tycker som Ninni att det låter ju trots allt positivt när det gäller metastaserna.Gallstens operation brukar dom göra med titthål om jag inte är ute och cyklar.
Hoppas du kommer till Uppsala snabbt så du får en lugn och varm vår och sommar för det är ni värda nu efter allt som har varit och är.
Många kramar till både dig och Jan.

Svar: Ja hoppas mycket på denna sommar och vill ha det lugnt och skönt vet inte vem du är står anonym men tack för din kommentar.
mormor och farmor Eva

2013-03-25 @ 13:32:23
Postat av: maritha björklund

Såklart ni ska fortsätta hoppas!!! <3 vi hörs mer

Svar: Ja det ska vi och jag tror mycket på att bränna metastaserna i levern, de brännde ju några när de opererade bort halva levern och de har inte kommit tillbaka. Finns ingen statestik pådet men nog kan man förlänga några år det tror jag.
mormor och farmor Eva

2013-03-25 @ 15:13:32
Postat av: Gunilla

Bra i alla fall att du fick prata med läkaren, och hoppas att du snart får komma till Uppsala. Skit det där med gallstenarna förstås, men det brukar nog inte behövas någon större operation för att plocka bort dem. Hoppas, hoppas på bättre dagar för dig, Eva!

Svar: Ja känns bra idag men igår när hon började prata om gallan fick jag panik. Tydligen har jag stenar i gallblåsan och en i gallgången, ska göra special magnetröntgen så får vi se om jag behöver ta bort de. Blev orolig ett tag att det var cancer där med. Idag ska jag ut om jag så ska ligga i frossa sen måste få igång flåset igen . kram på dig
mormor och farmor Eva

2013-03-25 @ 16:36:43
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Gunilla

Förstår att du blev rädd, men så bra att det "bara" var stenar. Förstår också att du vill få upp flåset nu. Men det är svårt när kroppen stretar emot, eller hur? Jag är där varje dag ... Kämpar och kämpar och gymmar om så bara fem minuter om dagen. Det är bättre än inget och det gör faktiskt stor skillnad i längden. Lite är bättre än inget, det har jag verkligen fått lära mig genom åren. Men att det måste vara så svårt!!! Stor kram

Svar: Ja vi var på en 45 minuters promenad men det gick inte fort men skönt var det. Ja du vet hur det är men som du säger bara man gör något så är det bra.
mormor och farmor Eva

2013-03-26 @ 10:55:40
URL: http://www.gunillatoll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0