Negativt på onkologen idag!

Träffade läkare idag och metastaserna har minskat för lite så de kör de två beh. som återstår men de kommer inte att försvinna. Så de ger inga mer behandlingar utan hoppas på att de ligger still och inte växer. Tills nu har de gått in för bota men nu blir det inte så. Om de inte minskar får jag cytostatikatabletter för att bromsa och har man tur får man några år, men det vet dom inte. Det finns inte någon annan cytostatika attsätta in som hjälper och botar. Men forskningen går ju framåt så om jag kan klara mig ett tag kanske det kommer något som kan bota mig.Fårgå på kontroll var tredje månad och se om det ökar nu .

Kommentarer
Postat av: Ninni

Nä men fy f-n vilket tråkigt besked! Men för allt i världen, ge inte upp! Det finns ju faktiskt tumörer som lägger sig i dvala och inte ökar utan bara står still. Och med den kämparglöd och livsglädje du har så bör ju dina tumörer höra till dem som kan bromsas upp och lägga sig i dvala. Och ju längre tiden går desto fler saker upptäcker forskarna om cancern så häng i! Lev och ha så roligt du bara kan! Då ökar dina chanser med hästlängder.
Men först nu så ska du låta det här landa i dig. Var ledsen, skrik, gråt och förbanna. När du gjort det så plockar du fram ditt mest envisa jävlaranamma och bestämmer dig för att leva många år så de hinner hitta något som hjälper dig att få bort tumörerna.
Njut av Jan, dina barn och barnbarn och låt dem hjälpa dig hitta livslust och glädje.
Under tiden är vi många som följer dig och vi hoppas och vi ber och när vi nu är så många som gör det så var det då själve den om inte någon däruppe (eller här nere) hör det vi vill och ser till att vi får ha dig med oss tills vi blir gamla och hamnar på ålderdomshemmet.
Massor med kramar till Dig och till Jan och till era barn och barnbarn! Jag kan inte förstå vad ni går igenom just nu eftersom jag inte varit med om det själv men jag kan försöka föreställa mig det. Men ni kommer att komma igenom det här och se till att leva och njuta av livet snart igen. Du ska inte dö i morgon och inte nästa vecka heller utan du ska leva i många år till!
Tänker på Er!

Svar: Ja håller med Carina. N du är en otrolig medmänniska som stöttar oss andra trots hur du har det själv. Har flera som är så snälla och det känns skönt att man har sådana vänner massa kramar och hoppas det gick bra för dig i går.
mormor Eva

2013-01-29 @ 19:52:05
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: carina

Ninni....kan det finnas någon bättre coach en du.
kan bara skriva under hennes kloka ord.
LEV NU EVA

Svar: Ja det håller jag med om Carina. Hon finns där alltid, Jan ochjag pratade om det bara för nån dag sen. Styrker en alltid alla trots sin jobbiga sjukdomar själv. Och jag är sådålig på att kommentera folks bloggar. tack till dig med Carina.N
mormor Eva

2013-01-29 @ 20:21:12
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Linda Holländer

Älskade vän!
Jag sänder här en riktigt varm och omfamnande kram..
Om så aldrig tidigare, så är det en dag i taget som gäller,......... en dag intaget... Förstår att tankarna är många och att du kanske inte alltid är vän med dessa tankar... Men ingen kan någonsin förstå hur du känner... Som tidigare står jag och Magnus vid din å Jans sida, om än på avstånd.. Du vet att du kan ringa eller Jan om han behöver, hälsa honom det är du snäll.., Du vet att ni är mer än välkomna om du orkar någon dag... Vila kan du göra även här... Älskade vänner!
Kramar

Svar: Tack ni två underbara vänner jag ringer nog om nån dag kram
mormor Eva

2013-01-29 @ 20:52:32
URL: http://www.teamhollanders.com
Postat av: Maja

Vi ska kämpa tillsammans Eva! Vi ger aldrig upp! Karin o jag kommer nån kväll när Jan jobbar! Kram till er båda❤❤❤❤❤

Svar: tack Maja
mormor Eva

2013-01-29 @ 21:37:08
Postat av: Gunilla

Hej Eva! Har nyligen börjat läsa din blogg. Min make fick diagnosen tjocktarmscancer för tre veckor sedan.

Nu har jag fått tips om att man ska dricka sprängticka eller björkaska. Tydligen trivs inte cancercellerna i kroppen när man dricker detta. Fick höra om en kvinna som har använt sprängticka och hennes cancer har gått tillbaka.

Vill tipsa dig om detta i din kamp om cancern.

Mvh Gunilla

Svar: tack men har druckit det förr när vi hittat på björkar, men när man får cytostatica får man inte dricka det. Snällt att du talade om det. Är du någon Gunilla jag känner för har några vänner som heter så. kram
mormor Eva

2013-01-29 @ 22:15:33
Postat av: Gunilla

Hej Eva! Nej vi känner inte varandra.

Hörde också att man inte skulle drick det samtidigt med cytostatica, men har även hört att det finns dom har gjort det ändå och blivit bra... Vet inte vad man ska tro. Cancerceller trivs tydligen inte i en basisk kropp.

Svar: Ja och jag får bara två behandlingar till så kan börja igen inget att förlora.
mormor Eva

2013-01-30 @ 10:01:54
Postat av: Gunilla H

Ge inte upp Eva...
Du är en kämpe, vår förebild verkligen i detta,,,
Vi tror på att de stannar av, ger sej, måste tro på hoppet,,,
Finns inte ord att skriva, skulle hellre vilja prata med dej... men jag slåss ju alltid med baciller o är så himla rädd att dela med mej till dej,,,
men de blir vår nu, vi kan sitta ute i solen o prata... hlr hur ?
Ta en dag i taget nu, gör dagen till din...
Det finns bara en av dej o de e Du
Tankarna går alltid tillbaks till dej o Jan o hela din fina familj...hela tiden... du är inte ensam, vi svävar runt dej
Kraaam

2013-01-30 @ 11:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0