Känns bra!

Pratat med Nancy på rådgivningen på onkologen, hon förklarade mycket som vi inte förstod hon är en pärla. Nu vet jag mer om hur det är tänkt och då mår man bättre även om det inte är helt positivt allt. Men vet lite mer hur det fungerar med bromsmedicinen och en del annat. Jag känner att det blir för mycket så nu kör jag som jag tänkt och som jag vet är bra.Blir för mycket olika saker som man ska äta men tror jag vet hur jag vill ha för kost som är bra. Sen avaktar jag magnetrötgen och sen får vi se hur allt blir.
Jag fåt försöka leva som förr ta en dag i taget.Lita på läkarna och inte surra runt på olika saker.
Jan är på föreläsning med jobbet på skandic och blir borta till tre, men tog semester inatt som kommer så hinner vi träffas. Hon skulle skriva att en sköterska ska vara med på läkarsamtalet nästa gång så kan vi fråga henne sen om det är något vi inte förstod på grund av språket.Blev så lugn mot för jag var igår tur det finns folk innom vården som är änglar.
  Tog detta en dag med mobilen orkar inte släpa på canon kameran.
 
Samma dag tog ja det här
Ja snön är fin fast i lagom mängd, och nu vill jag ha varmt och fint väder.

Kommentarer
Postat av: Gunilla H

Så skönt o lugnt de låter.. Vackra bilder dessutom. Kram

2013-02-04 @ 13:53:53
Postat av: Ninni

Härliga bilder!
Vad skönt att det finns folk som kan förklara allt för om man känner sig insatt och delaktig i det som händer så blir man mycket tryggare och lugnare.
Ja, det gäller väl nu att ta det lite kallt och inte hoppa på allt som finns som "kanske" hjälper. Kost kan man ju förändra utan att det gör så mycket men passa dig för olika näringsdrycker, tabletter m.m. som "andra" påstår att det hjälper. Oftast är det bara dyrt. Jag har fått massor med goda råd och erbjudanden om olika näringsdrycker, chokladbitar, tabletter m.m. som just DEN personen tror på och påstår att det fungerar. Jag har inte råd att testa allt och som det är nu (med den medicinering jag har) så får jag inte blanda in något annat heller utan att rådgöra med bl.a. min reumatolog först.
Ha en mysig kväll tillsammans!
Kramen.

2013-02-04 @ 16:20:37
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Mia

Jag beundrar dej, Eva. Du är en riktig kämpe. Glad att du har Jan vid din sida,han är en klippa. . .
Ska försöka komma ut till er, men vill känna mig riktigt kry då,är förkyld lite till o från tycker jag.Tänker på er! KRAMAR MIA

2013-02-04 @ 20:21:27
Postat av: Gunilla

Så skönt med personal som förklarar vettigt och som det känns bra att prata med. Och så bra att en sköterska ska vara med under samtalet nästa gång!! Varm kram!

2013-02-04 @ 20:30:47
URL: http://www.gunillatoll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0