Fredag igen!

Ja fredag igen då tycker det är bara måndag sen blir det fredag. Jan jobbar 11-21 så ska försöka få något gjort här hemma. Tycker jag lägger allt på hög så det finns lite att göra som ska försöka fixa lite idag. Ingen feber hurra säger jag bara. Frossa igårkväll men ingen feber. Jag hatar att åka in på akuten så är så glad att jag slipper feber. Igår var Ella och Esmeralda här, Kaisa var på Bolle med Elvis det var fridluftsdag. Jan var ledig så passade så bra och jag orkar inte själv. Det känns så jobbigt när man aldrig kan ställa upp själv som barnvakt till de små. Och nu går vi bara och väntar på nummer 9 i barnbarns skaran. Hon borde komma inom de närmaste veckorna. 
Ja så har vi bokat Orbadens konferans och spa den 2-3 mars ska bli så helt underbart. Vi fick det i Julklapp av våra goa barn med familjer. Vi kommer dit till lunch sen tre rätters middag på kvällen. Morgonen efter frukost sen hemfärd till hundarna och katten som Anki med familj ska bo här och ta hand om.  Och snart är det maj med då ska vi till huvudstaden och se Bon jovie hoppas jag är pigg då så det blir av, och hotell då med. ska bli mysigt älskar hotellfrukostar. Vi har haft en riktigt bra vecka nu gjort lite saker som piggar upp oss så allt känns bra. Det är förmidagarna som är lite jobbig fryser och är väldigt trött men är nog biverkan, så jag kommer igång sent varje dag. 
Tisdag är det dags för näst sista behandlingen sen när de är klar kanske man mår lite bättre när biverkningarna försvinner. Klart man är ju trött och slut av sjukdomen med men inte lika som nu. Ha en bra dag det ska jag ha för det har jag bestämt.

Kommentarer
Postat av: Anki

Åh va härligt att åka bort och bli bortskämd för det är du och Jan verkligen värda.
Klart du får en bra dag om du har bestämt det.
Många varma kramar <3

2013-02-08 @ 09:51:13
Postat av: Kicki Sjögren

Hej Eva ! Härligt att du mår lite bättre ! Jag har varit på Brännö må -torsdag den här veckan och det var helt underbart. Det har varit en vecka tillsammans med nio andra kvinnor som har eller har haft cancer. Veckan bekostas av CTRF cancer o trafikskadades förbund. Jag tänkte på dig det skulle nog vara något som du kunde ha gott av om du lite längre fram känner att du skulle orka. Dom har även par veckor där man kan åka tillsammans med sin partner. Brännö är en ö i Göteborgs södra skärgård. Det var en tjej där från höga kusten så folk kommer långt i från också. www.livslust.net där kan du läsa mer om kursen om du har lust. Ha en skön helg ! Kram Kicki

Svar: Låter härligt får se vi har ju hundar så man sitter lite fast. Men vore nog skönt.
mormor Eva

2013-02-08 @ 14:15:17
Postat av: Gunilla

Låter härligt Eva! Både med spa, och senare konsert. Så viktigt att ha mysiga och sköna saker att se fram emot!! Jag hoppas på en riktigt bra vårvinter och vår för dig (och din familj). Blir så glad när du berättar allt det här.
Och det som Kicki har varit med om låter väl också helt underbart? Tänker att även du skulle må bra av det, om du orkar förstås. Kram

Svar: Ja låter härligt men vet inte om man får det innan man är färdigbehandlad. Men tror inte jag kan lämna familj och djuren haha.
mormor Eva

2013-02-08 @ 16:20:40
URL: http://ww.gunillatoll.se
Postat av: Ninni

Vad härligt att ni kunnat göra lite roliga saker. Sånt är viktigt när man inte alltid är så pigg och inte orkar med mer än ta sig ur sängen och göra det nödvändigaste.
Det är väl himla bra att ni kan vara barnvakt! Att det sen får bli då Jan är ledig för att du inte orkar själv är ju inte så konstigt. Och det lär ju vara mer praktiskt om ni är två som hjälps åt med barnbarnen också. Jag tror era barn uppskattar att ni ställer upp när ni kan och orkar och jag tror ingen ens tänker på att du inte är barnvakt då du är ensam hemma utan de är nog tacksamma för att ni ställer upp alls. Kräv inte för mycket av dig själv. Jag tycker du/ni är otroliga ändå som ägnar så mycket tid till barn och barnbarn.
Vad härligt att ni ska på spa! Det är ni verkligen värda! Hoppas ni får en helt underbar spa-helg.
Skönt också att du sluppit feber - hittills är det väl bäst att tillägga. Förstår att varje dag utan feber som tvingar dig till akuten är en riktig gåva.
Ha en skön helg!
Kramen.

2013-02-08 @ 20:41:52
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0