vilken vecka!

Började på söndagen när Jan Skjutsade mig till akademiska. Åkte ner op mitt på dagen sövdes och de inledde IRE behandlingen. Vaknade nån timme senare på uppvaket. Där fick jag ligga tills halvkilo på kvällen. Mådde väl bra tyckte jag lite öm bara och trött. Tisdag gjordes kontroll med ultraljud på levern. Alla läkare betonar att det är på försök och att det är en forskningsgrupp, men de tror mycket på den. Fick åka hem för jag mådde bra och dessa att jag skulle få mer eller mindre med feber jag började redan innanför dörren ca 40 grader den natten sen har jag haft höge feber och lite mindre i bland. Fick inte ta feber nedsättande då levervärderna är kraftigt förhöjt efter ingreppet. Lördag morgon vaknade jag med hemska smärtor runt levern. Det kunde göra ont men så här och Uppsala hade sagt att jag skulle kontakta dom för ingen i nota Europa gör den här behandlingen. Men se en lördag kunde man inte ringa så ringde Jans syster som hade jour dygn och hon tyckte jag skulle ta ambulans, men innan den skulle hitta hit så var vi där. La mig i baksätet så åkte vi var där större delen av dagen. Och Lena ville jag skulle ligga kvar men ville hem, de skickade datorbilderna till Uppsala som Hudiksvall fick till var på levern men det visste vi att de inte kunde avläsa det dom gjort. Var ner idag på förmiddagen som jag lovat Lena och hon ringde Agneta i Uppsala. Hon såg inget konstigt men de skulle titta mer imorgon och efter morfinet mår jag bättre. Känner mig väl lite ledsen och övergiven som vanligt när Jan jobbar. Känns lite som livet pyser ur mig nu så får väl försöka hitta lite energi igen men ikväll orkar jag inte.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Låter väldigt tufft, Eva. Hoppas att du snart mår bättre och får tillbaka lite energi! Å vad jag hoppas på en bra sommar för dig och de dina!! Stor kram

Svar: Ja varit tufft ett tag nu hoppas det vändervkram
mormor och farmor Eva

2013-04-22 @ 09:00:07
URL: http://www.gunillatoll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0