Tur man svarade ja på att vara med i forskning på levermetastaser.

Blev tillfrågad före operationen av levern förra året och när de brände några metastaser med. Nu idag när jag var på ultraljudet det blev lite struligt för läkaren var försenad med ultraljudapparaten och till att kolla min lever. Det blev när jag skulle till min kirurgläkare, så hon kom till röntgen och var med och kollade. De hittade en idag fast skulle vara två. Den ligger nära ett större blodkärl så kan inte brännas med RF som förra gången, men nu har de en ny bränningsmetod som kallas IRE ,den är lite av på provstadiet ännu så i första hand får de som är med i forskningen prova den i första hand. Sen måste jag ge tillstånd för att ultraljud och andra undersökningar som jag får vara anonym i. Då kan de se om det dyker upp fler och kan bränna dom om det går. De var mer positiv än onkologen de har ju sagt att de bara går in för att förlänga mitt liv. Men min läkare som jag var till nu sa att än finns det hopp det var för tidigt att säga det för kommer det inte upp fler eller bara några till så kan de troligen bränna. Och det händer att de kan operera flera gånger med, men det är svårare för då ska det sitta bra till. Men jag känner mig mycket positiv nu och troligen inom en månad blir jag inlagd för att sövas och brännas ,ofta räcker det med två nätter på sjukhuset om inget inträffar. Är så glad trots att jag bara drack kaffe före sju i morse och fick varken äta eller dricka för än klockan fyra.

Kommentarer
Postat av: Anne-Len Olofsson Gullberg

Gud vad härligt att du fick nått possitivt besked idag. Jag har gått och önskat hela dagen att det skulle gå bra för dig så när dottern har pratat med mig så har jag svarat konstigt tyckte hon för jag har sagt hoppas allt går vägen för Eva idag. Vilken bra och possitiv överaskning. Kramar i massor till dej min kära vän och kämpe

Svar: Tack snälla du för önskat åt mig det hjälpte nog. Känner mig så glad för de vill inte säga att det inte går att bota än som onkologen de tror mycket på det här nya. kram
mormor och farmor Eva

2013-04-03 @ 21:35:05
Postat av: Gunilla

Så underbart att du äntligen fick mer positiva besked!!! Och vilken tur att du är med i forskningsprojektet. Jag blev så glad när jag läste ditt blogginlägg!!!
Varm kram

Svar: Tack för du delar min glädje kram
mormor och farmor Eva

2013-04-03 @ 21:44:14
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Ninni

Äntligen! Vad skönt för dig att få träffa nån som är riktigt positiv vad gäller din cancer. Vilken tur du är med i forskningsprojektet.
Nu är det bara att fortsätta kämpa och det ska gå vägen nu. :-D
Kramen!

Svar: Ja du vi känner oss så glada än är det väl inte klart men de lät väldigt positiva och tur att jag sagt till onkologen att jag vill bränna bort det i Uppsala annars hade det blivit bromsmedicin. Och så mycket biverkningar det här som blir nu tror jag på kram
mormor och farmor Eva

2013-04-03 @ 22:02:57
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Anki

Jippie!
Lite medvind i seglet och det är du och de dina verkligen värda.
Åh va gla' jag blev nu.
Kram och lycka till. Ps Det var jag som var den anonyma som skrev ett tidigare inlägg. Det blev tydligen så när jag skrev från mobilen.
Många många kramar nu <3

Svar: Tack snälla du för att du alltid skriver kommentarer och uppmuntrar mig och att du delar vår glädje kram till dig och hundarna
mormor och farmor Eva

2013-04-04 @ 10:12:17
Postat av: Gunilla H

Har inga ord men sänder en Varm Stor kram o jag har tår i ögat av glädje...

2013-04-04 @ 20:08:29
Postat av: Tina J

Åh vad glad jag blir för hoppfulla nyheter! <3 Ta hand om dig fina Eva! Kram

2013-04-05 @ 19:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0