Snart slut på en lång helg.

Har varit en lång helg fast skönt sen Jan blev ledig jobbade torsdag och fredagnatt. Har fortfarande att jag fryser väldigt mycket på eftermiddagarna elker kvällen sitter i nån timme och kan få lite feber, trodde det var biverkan men är ju fem veckor snart sen sista beh. Men kan ju vara tumörfeber med vågar knappt gå ut för ibland fortfarande får jag riktig frossa. Men det kan man leva med, väldigt trött efter behandlingarna så känns skönt att inte ha dom. Synd att jag inte fick komma på onsdag till Uppsala men blev ju svårt när han som gör ultraljudet inte är där. Jag hoppas att de kan bränna bort och att de stannar borta och inte kommer fler önsketänkade kanske men vem vet. Tankarna på att man är sjuk finns ju där nästan jämt, men inte så att man mår dåligt av det utan känns som om jag ska klara det på nåt sätt. Känns som en utmaning att jag ska klara det här. Men har fått lätt till tårar när jag läser något eller ser på tv som är jobbigt tårarna kommer lätt när man ser någon annans öde. Mitt liv förändrades över en natt för ett år sedan och man får annat sätt att se på saker. Jag tycker att folk gnäller mycket om bagateller över andra, gör nog jag med fortfarande ibland men så mycket olika larviga saker som händer. Tycker det är mycket roligare om man kunde vara vänliga mot varandra, livet är för kort för att bråka om saker och ting. Men jag är så glad för de fina vänner jag har både i livet och på fb som skriver och uppmuntrar mig. Som ser när man är lite ledsen och kommer eller skriver eller bara att man ska komma. Som igår Mia ringde när hon såg att jag ville göra något med Jan och dom satt i segesta och grillade vid älvkanten tyckte vi skulle komma dit så mycket gulligamänniskor det finns. Mia på jycken&co i Söderhamn önskar hon hade affär här. Men man får åka dit när man ska köpa något hon har så mycket att välja på roliga fina saker. Och trevligt att komma dit så blir väl en tur dit snart. Köpte fint halsband till Marrta sist och svättskydd till Zeke som kan märka revir om vi kommer till någon med hund. Och en billig bra hundbur köpte vi. Åker hellre dit där det finns så mycket olika att välja på. Igårkväll kom Gabbe, Malin och fina Bonnie hit så mysigt så. Får se om man vågar sig ut på en promenad idag utan att behöva frysa sen. Tänk vilka funderingar man får när man är sjuk, om det inte går vägen så sitter jag och undrar hur det blir med hundarna när Jan ska jobba. Han säger att det löser han med hunddagis eller nåt. Han får inte omplacera dom eftersom de vsr vuxna när de kom hit och vill inte att de ska behöva flytta igen tror inte det är bra att göra det flera gånger. Men han har lovat att fixa så han kan ha dom kvar. De betyder väldigt mycket för mig och utan dom skulle livet vara tomt och tråkigt lika med katten Gandhi.
 
Finaste Bonnie
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja det är många tankar som kommer då man inte är frisk och för dig blir det förstås ännu mer tankar. Tänk OM jag inte fixar det här... och hur det ska bli. Måste vara jättejobbigt för dig. Jobbigt för Jan också kan jag tro för det blir väl lite tvärt om för honom. Det blir han som blir kvar OM... jag kan nog lättare sätta mig in i hur han tänker i det fallet och jag skulle tro att C lättare sätter sig in i hur du tänker...
Nu kommer nåt som jag väl egentligen inte ska uttala mig om men jag gör det ändå.. Försök att inte oroa dig för hur det ska bli OM du inte fixar det här. Då kanske du oroar dig i onödan och det är ju dumt. Och oroar du dig inte i onödan så är det inte så mycket du kan göra åt saken ändå. Det är ju tur att du har en så härlig familj som håller ihop och som kan stötta varann. Och OM du inte fixar det så tror jag nog att du kommer att finnas med din familj ändå för både du och jag har ju en tro på att det finns något efter livet också. Din ande kommer att finnas med din familj i all framtid, så är det bara.
Tänker på ER flera gånger om dan.
Kramen.

Svar: Ja du har så rätt man går och oroar sig och kanske i onödan men svårt låta bli. Och jag kommer att finnas här och vaka över dom. Men känns som om jag måste fixa allt utifall har ju kontrollbehov så in i vassen. Mår så bra i flera veckor ibland troratt jag ska fixa det här men som nu när allt hänger i luften och jag vet inte om de bränner och när då kommer oron. Mycket lättare när man vet när man ska iväg och man har ett datum. Ja nog är det jobbigt för Jan med lika mycket som för mig. Hela familjen mår ju dåligt av det här. Ovissheten är värst. kram
mormor och farmor Eva

2013-04-01 @ 20:32:56
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0