Nu tror jag febern gett sig!

Nu är det bara att försöka hämta krafterna igen och hoppas man kan gå några hundra meter utan att flåsa. Jan började med Arbetsplatsträff 8.15 sen börjar han jobba 11.15-21 så blir en lång.dag ensam. Han jobbar ju oftast natt och det tycker jag känns bra. Undrar hur jag ska få dagen att gå? Finns mycket att göra här hemma men det orkar jag inte nu. Var vaken inatt och förstår att det lätt blir krig när folk inte kan prata med varandra, inte ens vi små människor som är nära varandra. Jag försöker lösa problem när jag är vaken på natten. Allt möjligt kommer upp då, oftast kommer väl tankar på framtiden om hur det ska gå om inte det här fungerar. Jag funderar hur jag på natten om jag behöver ambulans ska få den att hitta hit. Men jag vet att jag har min granne Bodil som är så gullig och säger att det är bara och ringa. Skulle haft ambulans i lördags när jag åkte in men den skulle inte ha hittat hit, så jag la mig i baksätet kunde inte sitta så ont hade jag. Fick morfinspruta när jag kom in och det var skönt. Låg där större delen av dagen och gjorde en datortomografi. Sen fick jag komma tillbaka dagen efter då kunde de ringa min läkare i Uppsala som fanns på plats, hon tittade på bilderna men såg inte nå konstigt som Hudiksvall gjorde. De skulle titta mer på måndagen men har inte hört nå så säkert var det bra. Eftersom det här är på forskning så vet de inte riktigt hur man reagerar allt på behandlingen. Nu hoppas jag det här hjälper mig men det var inte lika lindrigt som jag hade trott.Men bara att fortsätta och se glad ut trots att man inte alltid är det. Så slut som jag känner mig nu var det länge sedan jag gjorde. Ha en fin dag

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tror att återhämtningen kommer nu, om febern äntligen gett sig. Hoppas att du snabbt blir starkare. Hoppas också att du inte ska behöva ha alltför mycket att grubbla på! Men så är det, livet är så komplicerat. Varför, undrar man ju. Det borde vara enkelt ...

Svar: Ja du ingen har ju sagt att livet ska vara enkelt men fullt så jobbigt som det är ibland kunde det låta bli att vara kram
mormor och farmor Eva

2013-04-24 @ 11:15:00
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Anne-Len Olofsson Gullberg

Kroppen håller på att läka till sig efter ingreppet, och det gör ont, men hoppas du står ut och att du slipper plågorna snart. Kämpa på för du är en rigtig kämpe i mina ögon. Tankar kommer alltid på natten om allt möjligt, men det är en del av processen och skulle du inte fundera så vore du inte mänsklig. Massa energi och styrkekramar till en underbar vän. <3

Svar: Jag har inte just nå ont nu men trött på febern, trodde nog det här skulle vara en enkel sak mot för lever op. men det är det väl med bara min kropp som inte vill mer. Tack och kramar tillbaka
mormor och farmor Eva

2013-04-24 @ 18:23:59
Postat av: Gunilla L.

Eva du behöver inte tänka på om ambulansen hittar eller inte. Dom hittar, känner du dig osäker. Sätt upp tydliga adress siffror på huset eller in till huset, som visar att det är rätt.

Min make har fått leverförändringar, så nu blir det ingen operation för honom.

Styrke tankar till dig! // Gunilla

Svar: Hej oh vad jobbigt visst skulle han till UCC i Uppsala? Blir cytostatika för honom nu då. Det är så jobbigt när det går fram och tillbaka man blir galen. Hoppas det går bra du bor i Gävle? Du har inte FB heller så vi kan hålla kontakt? Kram till er
mormor och farmor Eva

2013-04-24 @ 19:55:32
Postat av: Ninni

Har ju läst på fb att din feber kommit tillbaka... fy vad jobbigt du har det. Måtte febern försvinna snart så du får tillbaka lite krafter.
Om inte ambulansen hittar till dig så ringer de upp och frågar efter vägen. Så gjorde de sist C åkte ambulans.
Kämpa på Eva!!! Hoppas vi kan ses snart.
Kramen. ♡

Svar: Ja den verkar hoppa upp och ner lite senaste dagarna men hoppas detvförsvinner
mormor och farmor Eva

2013-04-24 @ 22:55:10
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0