Jobbiga dagar!

Är väl inte så konstigt har hållit på nu sen januari förra året med cellgiften två stora op. tätt ihop och så direkt dyker det upp nya metastaser. 12 nya behandlingar och så den här bränningen på levern. Inte underligt att kroppen säger ifrån bara jag som är trög och inte fattar. Känner mig nere men vet inte riktigt varför. Tårarna kommer ofta men är väl rädd att jag inte får vara kvar och följa min stora brokiga familj som jag älskar. Jag har ju fyra barn och 9 barnbarn och den minsta 2 månader och största 11år. Hm undrar hur många barnbarnsbarn jag får då en hel del. Jan har åkt till jobbet och jag känner mig så tom och ledsen orkar inget. Blir lika imorgon samma tid han jobbar då. Och blir så förtvivlad för hör nån ny varje dag snart som får cancer och yngre som borde få leva livet. Jag hatar cancern lömsk är den oftast när de hittar felet så har det spridit sig. Önskar så att de hittade riktigt bot eller förebyggande mot den. Ja ensam är jag ju inte för i sängen ligger just nu tre hundar och en katt med mig så synd att klaga. På lördag blir det kalas i Hällbo våran Kaisas Ella fyller fem år så då får jag träffa mina tre barnbarn där och fler kommer väl. Är skönt att skriva av sig lite skit i bloggen men synd om de som läser, ska bättra mig.

Kommentarer
Postat av: maritha björklund

Du behöver inte alls skärpa dig Eva, fortsätt skriv av dig, det är din blogg och det är nyttigt att pysa ur sig med jämna mellanrum eller med ojämna mellanrum! Låter mysigt med kalas i helgen! kram så länge

Svar: Ja är väl sant det är skönt att skriva v sig kram
mormor och farmor Eva

2013-04-25 @ 16:56:42
Postat av: Britten Klaesson

Skönt att få klaga. Det gör jag varje dag. Fast egentligen behövs det inte. Jag kan gå 50 m. hostar och orkar ju inte städa. Men ett barnbarn hjälper mig med städ. Så mina klagande är nys. Eva jag ville ta över en hel del av dina bakymmer, men så funkar det ju inte. Tycker så mycket om dig och vill att du finns. Gabbe måste ju ha sin mamma och farmor. Många kramar

2013-04-25 @ 18:02:06
Postat av: Naime Storm

Jättebra att du skriver Eva. Det är skönt att kunna skriva av sig.Önskar att jag kunde det ibland. Du är modig och stark (oftast). Du måste tillåta dig att vara liten och klen också. Du har en stor familj som älskar dig. Kramar från mig

Svar: Jag är stark ibland men så kommer deppigheten och det måste den väl få göra tack o kram
mormor och farmor Eva

2013-04-25 @ 18:04:53
Postat av: Gunilla

Du ska verkligen inte "bättra" dig. Skriv av dig allt du behöver, jag säger det igen Eva, allt som du har varit med om ... helt obegripligt tufft och inte undra på att du är så slut. Du är en kämpe av stora mått, Eva, helt fantastisk, men även kämpar måste få vara ledsna!! Jag tänker jättemycket på dig! Kram

Svar: Ja sant man behöver skriva av sig och jag tänker mycket på dig hur jobbigt du har det kram
mormor och farmor Eva

2013-04-25 @ 20:14:52
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Ninni

I DIN blogg skriver du precis vad du vill!!! Vi som går in här och läser gör det av helt fri vilja och eftersom vi återkommer gång på gång så är det inte alls synd om oss. Vi som läser din blogg vi tycker om dig Eva, precis som du är. En härlig människa med humor och glimten i de vackra ögonen och en livsglädje och livsvilja som som imponerar. Du är modig och stark som delar med dig av din resa med denna j-a cancer. Fortsätt att skriva vad du vill i din blogg och fortsätt att kämpa för är det nån som ska besegra cancern så är det DU!!
Kramen.

Svar: Ja sant det upp till varje person att läsa och tack för allt du skriver kram
mormor och farmor Eva

2013-04-25 @ 22:43:53
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ulrica

Hej Eva, hittade din fina blogg av en slump. Jag bor också i Hudik och fick 2009 diagnos tarmcancer med levermetastaser. Kan jag på något sätt vara ett stöd för dig så hör bara av dig! Vill också tipsa om en facebookgrupp där jag är med. Gruppen för oss som har eller har haft tarmcancer. Vi är ett 50-tal i den gruppen som delar både goda och dåliga tider. Som sagt, hör av dig om du har lust! /Ulrica

Svar: Hej jag bor inte i Hudiksvall utan i Bollnäs. Tror det är den gruppen jag är med i på FB redan Magnus hette han som la dit mig. Är du fri från cancern nu eller har du metastaser? Jag finns på Facebook med. Skulle vara intressant att höra hur det varit för dig. Kram såg nu att det var inte den gruppen jag var med in utan en grupp för alla olika cancer
mormor och farmor Eva

2013-04-26 @ 07:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0