Hemma igen då!

Var till akademiska i Uppsala och förberedde IREbränningen på måndag. Träffade kirurgen, narkosen och sjuksköterska. Fick skriva på medgivande för forskningen och han betonade att det fortfarande är på försöksstadiet men att det gjort det på cancer på bukspottskörteln som oftast leder till döden med bra resultat men även levern har det gjort på. Tog prover och gjorde ekg allt såg bra ut. Läggs då in på söndag och om allt går bra så får jag åka hem på tisdag. Man får en inflammation där de bränner metastasen så man kan få ont och feber. Vissa risker är det ju att de sticker i det stora blodkärl som går nära och då blir man kvar ett tag. Efter 4 veckor tror jag det var ska de göras en datortomografi, och efter 6 veckor läkarbesök och provtagning. Senare efter 3 månader ultraljud sen var det nog mer allt för forskningen men även för min skull förstås. Men tycker så synd om Jan som ska åka varannandag till uppsala och rädd att han somnar när han åker 40 mil på söndag. Men han säger det går bra så får väl lita på det då. Blir till att packa ock fixa imorgon nu då. Ja så åt vi på gävlebro när vi åkte hem och de har så god mat. Och är så tacksam att jag får ingå i den här forskningsprojektet och tror och hoppas mycket på det. Det blir nog bra det här.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Lycka till med bränningen på måndag!
Vilken tur du skrev på för den här forskningen tidigare så du får chansen nu.
Klart att Jan fixar att köra fram och tillbaka. Han är väl så smart så om han blir trött så stannar han och sover en stund. :-)
Håller tummarna och ber för att det här ska hjälpa dig nu och att det inte kommer fler metastaser framöver och om det kommer fler, att de kan bränna även dem.
Kram på dig kämpe!!

Svar: Tack snälla du ja tur att jag gjorde det. Börjar känna mig orolig vill inte åka hemifrån. Men är nog inte borta länge. Ja Jan får gå ur bilen och ta frisk luft dricka kaffe och energidryck så går det nog bra. Kram
mormor och farmor Eva

2013-04-12 @ 20:51:33
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Gunilla L.

Håller tummarna för dig! Detta kommer blir kanon bra!

Mvh// Gunilla L.

2013-04-14 @ 16:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0