Jobbig natt!

Sov inte nå inatt har varit så av och till nu dessa hemska biverkningar. Igår hade jag ingen balans höll på ramla flera gånger. Brukar vända som imorgon så hoppas jag får må bra tills måndag då nästa behandling är. Var trött och deppig så Jan tog mig ner på stan. Han köpte en vinterjacka, sen gick jag till Karin på Änglahår och hon klippte till mitt hår så jag ser bättre ut. Får inte använda nå medel i håret nu och mitt hår är mjukt blir helt slickat. Det verkar som håret börjar gå av igen. Det tyckte hon med. Sen bjöd Jan mig på mat på take off, tog pasta med kräftor så länge sen jag åt det där. Imorgon byte av kamrem på bilen och så jobbar Jan kväll. Hoppas på sömn inatt annars blir jag tokig. Visst har alltid haft problem med sömnen men då har jag sovit nån timme men nu är det helt vaken. köra bil är inte att tänka på nu, ser skitdåligt och trött. Men det vänder väl snart. Olika biverkningar varje behandling så ser med spänning imot nästa. När man ligger vaken kommer alla tankar hur allt ska bli. Igår var Gabbe och Malin hit efter att de varit på ultraljud, vi fick se den troliga lilla flickan på bild. Tänk nu ska vi bli farmor o farfar efter att varit mormor o morfar till åtta. Känns så mysigt allt med ett nytt barnbarn. 25 februari är det beräknat.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Fy vad jobbigt att inte få sova. Och jag klagar då jag ibland inte somnar förrän efter kl 3 på natten... jag sover ju i alla fall bra på eftermidnatten och morgonen. Tråkigast när man inte kan sova är ju alla tankar förstås... och så när sambon sover måste man vara tyst också. Kan ju inte precis dra igång med storbak eller spela bra musik högt och sjunga falskt till även om det kanske är vad man skulle behöva då man är sömnlös. ;-)
Skämt åsido... när jag har svårt att sova så brukar jag lyssna på en bok eller lugn musik. Läsa är också bra om man kan koncentrera sig så pass. Jag brukar virka ibland eller lösa sudoku (stavas det så?) i Ljusdalsposten för den klarar även jag av... :-) Förr brukade jag sitta vid datorn och dona med bilder när jag inte kunde sova men det var det länge sen jag gjorde. Något jag lärt mig är att det inte är nån idé att ligga kvar i sängen och vänta på John Blund för då blir jag bara stressad av att jag aldrig somnar.
Kan tänka mig att du får många jobbiga tankar nattetid. Du har ju all tid i världen att tänka då.

Vad bra att Jan tar med dig ut på stan då du inte mår nåt bra. Det är nog precis vad som behövs såna gånger för går man bara hemma så är det svårt att vända måendet till det bättre. Miljöombyte är helt rätt då. Och så äta på Take Off är ju inte så dumt heller. :-)

Vad kul att ni ska bli farmor och farfar. :-) Det är ju något att se fram emot. Tror de att det blir en liten tjej? Mysigt!
Själv väntar jag på att bli antingen mormor eller farmor nån gång i framtiden men det är då inte aktuellt just nu. Jag får tåla mig lite till som det verkar. Men den som väntar på nåt gott...

Sköt om dig nu och så håller jag tummarna för att du slipper ifrån biverkningarna nu så du hinner ta igen dig inför nästa behandling.
Kramen.

2012-09-25 @ 22:51:12
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Linda Holländer

Älskade vän, du vet att du får ringa när du vill å orkar! Kramis

Svar: Ja Linda jag ringer när du minst anar kram min vän
mormor Eva

2012-09-26 @ 06:22:07
URL: http://www.teamhollanders.com
Postat av: Lars B Andersson

Jag blir fascinerad av din styrka men du har ju en stor familj som är ditt stöd vilket ju måste vara skönt i denna svåra tid. Kämpa på!

Svar: Ja Lars det är skönt med en familj som står vid ens sida
mormor Eva

2012-09-27 @ 00:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0