Idag en sån där dag.

Ibland går allt så bra jag tror på framtiden, men idag är en sån dag då jag är väldigt ledsen. Tankarna kommer ifrån igår jag funderar mycket på vad läkaren sa. Som hon sa ingen vet hur det går förän det visar sig om det försvinner. Det tar fem år innan man blir friskförklarad sen man inte fått tillbaka nån skit cancer igen. Vet att jag får en lång behandling, men orkar man ja säkert kämpar man in i det sista. Funderar fattade vi henne rätt eller fel så svårt att ta in allt. De sänkte doserna för mina vita blodkroppar är låga och de är förvånade att mina tre nya metastaser kom så fort. Ja då undrar jag kommer det fler snart nu nästa koll? Jan åkte till jobbet och jag går ner mig direkt, vet inte vad jag ska göra. Önskar att alla som är friska tar hand om er lever som ni vill njut av livet så länge ni kan. Detta med avancerad spridd cancer är så jobbig att leva med, hade aldrig trott jag skulle få det man tror inte sånt. Jag vet inte om jag kommer att klara mig eller hur lång tid jag får. Vill nog inte veta heller men ändå sitter man här och funderar. Svarar jag inte på den här behandlingen så finns det inte mycket mer än bränna dom. Men enligt läkaren så kan man leva utan behandling nåt år ändå, men som hon sa ingen vet svaret. Det kan ligga små cancerceller och pyra och dyka upp i lunger eller på nåt ställe. Ja idag är en riktigt dålig dag men det brukar gå upp och ner så får hoppas på en bättre dag imorgon. Lite sol skulle göra dagen bättre. Tack till alla som stöttar mig betyder så mycket.

Kommentarer
Postat av: Linda Holländer

Älskade vän, förstår att det går upp å ned i tankarna... Ena dagen livet för att nästa gång tänka på döden... För mig är det så ofattbart att du ändå står pall... Ibland hjälper inte vetskapen om allt som man har att leva för, utan allt blir en enda stor förtvivlan... Så var det för mig när jag var svårt sjuk... Man får liksom inte stopp på sin förtvivlan så det övergår i ångest å det är jobbigt! Du är en fantastisk människa... Se till att ha dina kära omkring dig, läs, titta på tv, ät gott och mys med dina djur... Snart är Jan hemma... Kramis

Svar: Tack Linda min kära vän som ställer upp på alla. Lever än på ert besök i sommar kram
mormor Eva

2012-09-22 @ 15:26:36
URL: http://www.teamhollanders.%20com
Postat av: Tessa

Har hittat till din blogg Eva. Har tänkt en hel del på dig och vet lite om vad du går igenom. Cancer är skit!
Det som räddade mig många gånger var att leva minut för minut, inte tänka på framtiden alls. Lättare sagt än gjort, jag vet men det funkade för mig. Försöker tänka så till stor del fortfarande. Jag vet aldrig var nästa månads prover visar och inte kan jag påverka det heller.
Jag tror och tänker på dig.
Kramar Tessa

Svar: Ja du om nån vet väl hur det är. Fick en chock när jag hörde om din cancer då när du blev sjuk. Hoppas din förkylning släpper snart. Tack för att du skrev kram
mormor Eva

2012-09-22 @ 18:44:09
URL: http://theresflock.se
Postat av: Ninni

Det är naturligt att dina mörka tankar kommer då du är ensam hemma. Då finns ju ingen där och skingrar dem. Och det kan vara bra att få tänka ifred också. Bara du kommer fram till att du ska kämpa på så långt det går och lite till. Ingen vet ju svaret på hur det ska gå just för dig. Men vi är många som hoppas, ber och håller tummarna för att dina metastaser ska försvinna nu och aldrig komma tillbaka nåt mer.
Jag har undrat ibland hur jag själv skulle reagera om jag fick cancer. Jag hoppas jag aldrig behöver få det svaret men jag tror jag skulle försöka vara lika stark som du är och kämpa för livet.
Det är inte rättvist då man får sjukdomar av något slag. Ändå tror jag att det är de som klarar av det bäst som får "prövningarna". Inte bara vad gäller sjukdomar utan även andra prövningar i livet. Säkert strunt-tankar men sånt som surrar runt i huvet ibland. Det sägs ju att det är nån mening med allt men ibland undrar jag varför det finns så mycket elände som händer och sker. Sånt hade vi ju helst varit utan.
Försöker ta till vara varje dag och leva i nuet men det är lättare sagt än gjort. Försöker lära av dig Eva. Tänk vad många vi är som gör det. Vilken visdom du sprider.
Goa kramar till dig!

Svar: Och jag försöker lära av dig du kämpar på och gör saker. Just nu är jag så trött men ska försöka komma igång kram
mormor Eva

2012-09-22 @ 19:09:39
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0