Haft bra dagar!

Sover dåligt bara men beror på cortisonet annars riktigt bra. Men tog sista tabletten cortison idag och då kommer biverkningarna oftast. Men hoppas de blir lindrigare den här gången. Snart kan jag visa mig för folk igen utslagen som jag har haft mycket av börjar minska nu så hoppas det fortsätter så. Jan har jobbarhelg och långpass så det är lite ensamt, alla är sjuka i familjen nästan, och då får jag inte träffa dom eftersom mitt imunförsvar är lågt under behandlingen. Men solen skiner än så länge idag och det piggar upp mig så länge den vill vara framme. Men jag får inte sitta och sola då måste jag ha hög solskyddsfaktor men gillar inte att sitta och sola heller så. Nästa måndag är det dags igen med behandling och fredag den veckan läkarbesök så blir två dagar till Gävle då. Går mycket pengar nu, ska byta kamrem på bilen med kostar runt 6000 kr roligt nästan jämt. Men det brukar ju lösa sig med allt som Jan säger.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Får du stora mängder kortison? Jag tog 20 mg Prednisolon i några veckor då jag fick mina biverkningar. Speedad i kroppen, orolig och humöret var nere under 0. Smällde igång och grina för ingenting och hade svårt att sova på nätterna och fick ångest. Hoppas du slipper de biverkningarna.
Ja nog går det pengar då man ska åka än hit och än dit för att få behandlingar och på läkarbesök. Jag försöker åka buss (kollektivtrafiken) så långt det är möjligt men har mått så dåligt ibland att jag inte klarat av det. Sen är det ju det där att sitta bland en massa folk då immunförsvaret är försvagat... och jag blir ju galen då folk är så parfymerade då de ska ut och åka buss - astman kommer som ett brev på posten såna gånger.
Här har det varit lugnt med sjukvårdsbesök den här veckan - bara provtagning i tisdags och så badet och C lyckades träffa sin f-kassekontakt samma dag så vi slapp ifrån en extra resa till Ljusdal.
Veckan som kommer ska jag till tandläkarn (Bollnäs) på torsdag och till hudmottagningen (Gävle) på fredag. Sen är det lugnt veckan efter igen. Det är bra för plånboken då vi slipper iväg. :-)
Hoppas det löser sig med kamremen... 6000 är mycket pengar.Tur ändå att Jan jobbar så ni åtminstone har en riktig lön. Vi är ju två nu som går som "statsanställda" (sjukersättning+sjukpenning) och det känns också i plånboken. Det borde vara gratis resor till sjukvården vare sig man tar egen bil eller åker sjukresebussar eller kollektivtrafik tycker jag. De sa ju att det inte skulle bli nåt dyrare för oss som bor längre ifrån sjukhusen då de la ner i Ljusdal, Söderhamn och Bollnäs men det stämmer då inte alls.
Ha en bra helg och blir du uttråkad så kan du slå en signal. Blir borta från ca 14:30 på lördan och framåt kvällen en stund och på söndag kanske vi tar oss iväg till marknaden i Hudiksvall om kroppen orkar och vill. Men jag pratar gärna bort en stund med dig!
Kramen.

2012-09-07 @ 21:19:47
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0