Bor snart på akuten!

I förrgår hade jag lite feber gick upp till 37.9 ska över 38 då måste jag in. Igår småfebrig hela eftermiddagen och precis när det okända var så blev det 38.4 så bara att åka. När jag kom in hade jag 38.8 frös så hemskt så det blev säkert högre. Brukar få ta prover och åka hem och vänta men nu ville Peter Hammarström att jag väntade på provsvaret. Strax före tolv kom svaret vi åkte nåt var lite lågt men vi hann til Max och köpte lyxmilkshake kom dit fem i tolv då de stänger tolv. Frös ännu mer av den men det var det värt. Stackars Jan hade jobbat natten före och bara sovit tre timmar. Ja vi var hemma vi halv ett i natt. Har pratat med sköterskan på onkologen hon skulle lägga in svaret på proverna till läkaren så nu väntar vi på det. Undrar hur Jan ska orka med allt och han har många nätter på sitt önskeschema för att han ska kunna följa mig på allt. Satt i sängen och försökte sova, hade en hemsk halsbränna också en biverkan, medicinen hjälpte inte alls. Nu tycker jag nog att jag har rätt lindriga biverkningar mot för många andra har, det är febern och att jag måste in som irriterar mig. Just nu vill jag leva mitt liv fullt ut när jag orkar man vet aldrig vad som händer imorgon. Upprepar mig ta inget för givet lev idag och njut av allt i livet just nu.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja det är ju himla dumt att du ska få feber! Vad sa provsvaren då? Har du nån infektion i kroppen eller är det bara kroppen som spökar för dig p.g.a. behandlingen? Jobbigt att vara tvungen åka in då det blir över 38º. Men jag antar att det är nödvändigt annars vore det ingen sån "regel".
Vad bra att du fick Peter Hammarström igen den här gången så du inte fick nån du inte kände till.
Jag hoppas Jan tar alla tillfällen i akt att vila sig när han är ledig så han orkar med allt med jobb och sjukhusbesök för naturligtvis tar det hårt på honom med. Hälsa honom att han ska vara rädd om sig och vila och ta det lugnt och komma ihåg att göromålen hemma inte springer bort bara för att han inte gör dem - de ligger kvar tills han har ork och lust. Något som jag själv är dålig på det är att be om hjälp... men jag vet att såna här gånger så är släkt och vänner faktiskt glada om de kan få hjälpa till för de vill gärna göra något både för den som är sjuk och för den som håller allt flytande mitt i sjukdomseländena. Så be om hjälp.
Förstår att du vill leva fullt ut mellan behandlingarna och jag hoppas du får göra det också och att febereländet försvinner.
Kramen.

Svar: Ikväll ringde onkologjouren och hon börjar tro att det är reaktion på behandlingen, men faran är ju ändå att det nån gång kan vara nåt farligt. Väldigt bra var hon att prata med jag frågade mycket om hur det ska bli. Men de kan ju inte säga något de heller, men det är nog så att bara inse att det kommer att bli en lång lång väg att gå men kanske lite avbrott i mellan åt. Jag säger till Jan och vila men lite svårt att få honom att lyssna. Svårt att få hjälp barnen har jobb och barn, men de ställer upp och har hundarna när vi ska bort. Allt annat får vara just nu känns det som. Vi får göra de sakerna sen. Kram
mormor Eva

2012-09-11 @ 13:42:23
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0