Blåsor i munnen!

Hela munnen full med blåsor känns som eld i munnen och på tungan. Ännu en biverkan men har fått medel utskrivit att skölja med. Men när jag gjorde det igår gjorde det väldigt ont, så tog lite glass efteråt så svalkade. Sovit lite bättre inatt tog en sömntablett. Igår var det en väldigt lång och jobbig dag. Jan jobbar ju helg och jag orkar inte göra så mycket, då blir man bara sittandes och känner nästan panik. Sitter och räknar timmarna tills Jan slutar jobba då och vet inte vad man ska göra. Anki ringde och pratade bort en stund, senare ringde Lotta och så fick jag prata med Goa Alicia som sjöng för mig. Och inte kan man träffa sjuka heller när mitt imunförsvar är lågt under behandlingen. Har förståt att klarar jag det här så kommer jag att få gå på behandlingar i omgångar i flera år. Det poppar ju upp på olika ställen när man har spridd cancer. Så lika bra att ställa in sig på det om det nu hjälper med de sorter jag har. Har två olika cytostatika och så antikropparna. Sen önskar jag att man en dag bara slapp tänka ordet cancer, men det är omöjligt när man lever med det och behandlingar och operationer det finns alltid där. Säger ännu en gång ta vara på varje dag och varandra för det bara smäller till så är man sjuk utan förvarning.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Usch för att ha fulla munnen med blåsor! Och jag kan klaga då jag har bara en!!! Det ska jag sluta med på en gång.
Jag önskar också att du kan få slippa tänka på cancer och behandlingar inte bara en dag utan alla dagar!
Jobbigt för dig att du sitter och räknar timmar tills Jan kommer hem. Förstår att det inte finns något som tilltalar dig att göra just nu. Tur ändå att datorn och facebook finns. Har du inte hittat nåt spel på facebook som kan få tiden att rinna iväg? Själv spelar jag Bejeweled Blitz och Mahjong och sätter jag mig vid de spelen så rinner tiden iväg fortare än vad jag vill att den ska.
Kram på dig underbara människa!

Svar: Ja tur man har datorn man har ju nåt att göra då, fast ibland blir jag bara så less på allt. Spelen är jag nog för dum för att klara av, har inte vågat försöka ens. Du är så snäll och skriver fast du har det jobbigt själv. Du är ju så stark och klarar allt själv, jag försöker göra det jag orkar för det blir tufft för Jan med. Tack och kram till dig ringer nån dag.
mormor Eva

2012-09-09 @ 11:15:54
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0