Onkologen igår!

Ja är nog inne i en oturstid nu en längre tid. Förra måndagen bröt min läkare benet, jobbade dock halva dagen men sen blev hon gipsad och gick hem. Hon skulle ha ringt mig då men blev ju inget. Sen har hon jobbat halvdagar och jag skulle träffa henne igår. Hade tid 11.00 fick komma in och väga mig sen sitta ner och vänta. Efter 20 minuter så kommer sköterskan och säger att vi har inte glömt bort dig, men då hade hon just då fått akut opererat sitt ben. Så hon var därnär jagkom. Ja det blev en tredje ny jourläkare som fick försöka sätta sig in i min sjukdom och allt som varit sista tiden. Alla prover som tagits gick vi igenom och hon undrade om jag kännde av lungan men det gör jah inte. Ingen behandling nu heller utan remiss till datortomografi nu i veckan och har fläckarna försvunnit ska jag få behandling på tisdag. Ja den som lever får väl se hur det blir med det. Vi åkte till valbo en sväng och då ringde röntgen i Bollnäs och jag fick tid imorgon torsdag 9.30, haha jag han inte ens hem innan jag fick tid. Börjar känna att jag snart inte bryr mig vad som händer, gått så här i sex veckor missat tre beh.  Men får ta nya tag nu och hoppas allt blir bra nu. Men de väntar på ett prov tbcprov och jag glömde fråga när de tog det tar ca 6 veckor innan svaret kommer. Men hon ringer när jag gjort röntgen får fråga då. Ja allt är ju alltid kompliserat när det gäller mig, är väl lite utomjordisk av mig haha. Somvanligt säger jag ta vara om varandra och lev livet fullt ut.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ja man kan ju inte förstå vad du får gå igenom Eva. Så mkt väntan, funderingar o åker bergodal bana mellan hopp o förtvivlan. Du måste vara stark för att orka. Man borde skämmas en annan som gnäller för en förkylning.. Hua.. Kram och komihåg "Dont ever give Up "

2012-11-28 @ 21:51:04
Postat av: Ninni

Ja det är ju otroligt. Det ska liksom jäklas hela tiden. Vi är nog lite utomjordiska både du/ni och jag/vi för här är det upp och ner också. C har varit klen de senaste dagarna så risken är väl att det är nåt skit på gång på honom igen...
Jag hoppas ju verkligen att du inte har tbc. Jag fick behandling i sex månader för min och den var inte rolig alls. Märker nu efteråt vad otroligt jobbig den egentligen var men då jag var mitt i så försökte jag bara göra allt jag brukar och försökte leva som vanligt men det var en kämpig behandling. Nu är ju du van mycket värre bahandlingar än vad jag är men den behandlingen hoppas jag verkligen att du slipper för du har ju nog ändå.
Fortsätt kämpa! Men ibland kan det vara skönt att släppa lite och bara vara och försöka strunta i allt en stund. Det är då du hämtar krafter till nästa rond.
Kramen.

Svar: Ja Carina tänkte på dig när decsa att de tagit tbc prov med, vet ju hur hemsk den behandlingen var. Jag tror den är värre än mina. Mn tror inte att jag har nåt på lungan har ju inte kännt något. Får kanske svar imorgon. Tack Carina och Gunilla fö era kommentarer. Kram
mormor Eva

2012-11-28 @ 23:30:17
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ninni

Om du har latent tbc så märker du det inte. Jag har nog burit på min i många år.
Kram.

2012-11-29 @ 14:06:08
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0