Jan ringde onkologen igår!

Ja det blev lite fart då jourläkaren ringde och hade läst vad som gjort och vad som hänt för min läkare bröt ju benet. Jag sa åt honom att jag läst om bakterien på google och att det var svårt att visa att den fanns och han höll med. De har ett prov från bronkoskopin som visar att jag hade den sen har de tagit massa prover på den och andra bakterier och virus och hittar inget. Jag undrade om man inte kunde sätta in antibiotika utifall att, och det tyckte han med men han skulle ta kontakt med infektionskliniken och höra och även ringa min läkare hemma. För även han tyckte att nu måste de lösa det här till veckan om jag inte får behandling så är det sex veckor sedan och det är tre behandlingar. Min läkare ska gå in och jobba några halvdagar så har tid hos henne på tisdag kl 11 och behandlingstid kl 1 om jag får ta behandling då. Han har ju idag och måndag på sig och få till något resultat, men hur än det var så ville han att jag skulle komma till läkartiden. Han var jättebra att prata med känndes hoppfullt att jag kanske kan få komma igång igen. Idag lyser solen och 8 grader varmt så jag ska ta en liten promenad idag. Nu ska jag börja kämpa igen men lite svårt när man inte har fått behandlingar. Längtar tills Gabbe och Malins lilla tittar ut men dröjer ju till februari. Ha en bra dag  och ta vara på varje dag som om den vore den sista.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Fy sjutton vad ni får kämpa! Skönt att du har Jan till hjälp. Det är ju nästan ett måste då man är sjuk. Jag ringde och tjatade om provsvar jag med då Christer väntade på att få höra om det var en tumör han hade eller vad det var. Själv ville/orkade han inte bråka så naturligtvis gjorde jag det åt honom. Har ju även fått bråka då det gäller mig själv...
Tråkigt att det ska vara så att man måste tjata på dem för att få nån reda.
Hoppas du får ta din behandling nu så det slipper gå bort fler veckor i väntan.
Kramen.

2012-11-27 @ 00:36:15
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0