Har totalt tappat gnistan!

Gråter och ser ingen framtid för allt krånglar med prover och behandlingar. Vill inte må så här utan vill ha hopp men går inte nu.  Önskar jag inte hade frågat överlevnadsprocenten då gick jag ner mig totalt. Ska till Gävle på tisdag igen och min läkare bröt ju fotleden men har pratat med dom att om hon inte kommer får jag en annan. Men blir väl som vanligt nya prover läste om den ovanliga bakterien det är svårt att fastställa att den finns där. Om jag får behandling och har den så kan jag dö. Men stod på nätet att ärde osäker brukar man sätta in behandling i ett halvår. Ja tur man aldrig vet vad som väntar i framtiden. Tänk på det och ta inget för givet, man tror man är odödlig men det går snabbt.  Just nu önskar jag bara jag får må bra igen få tillbaka livsglädje igen. Förlåt ni som läser för jag är så negativ men svårt känna sig positiv när det är så här. Min största önskan nu är att få fira jul med familjen vet inte hur det blir nästa år.
 

Kommentarer
Postat av: Linda Larsson

Det är svårt att skriva något som kan hjälpa. Får sudda och sudda för jag finner liksom inte orden. Jag önskar av hela mitt hjärta att du blir frisk Eva, det vet du. Jag tänker tro på din behandling och dig, så är det bara. Jag förstår att det känns motigt när det inte riktigt händer något. Men ge inte upp!!! Du ska vara en av de procent som klarar det här, du är så jäkla stark sen innan. Du har allt i världen att kämpa för och du kämpat jättebra. Tillåt dig att även må dåligt, som nu. Men ge aldrig upp. Jag tror på dig <3 Massa kramar till dig.

Svar: Tack Linda jag bryter ihop men kommer nog igen men lite tufft nu. Jag ska inte ge upp kram
mormor Eva

2012-11-21 @ 13:39:37
URL: http://www.lindaallstar.blogg.se
Postat av: Marita Hillströms

Be aldrig om ursäkt för att du mår dåligt och känner dig negativ, det är frivilligt att gå in här och läsa.
Däremot så är det väldigt ledsamt att du inte mår bra och att du inte får köra på med behandlingen, jag önskar att jag kunde göra något åt det! Hoppas att du får svar snart och vi är många som håller våra tummar för att du ska få goda besked så att du får tillbaka din beundransvärda kämpaglöd. Fuck cancer! Kram på dig Eva, du är min hjälte!

2012-11-21 @ 19:53:12
Postat av: Maritha Björklund

Eva, ge inte upp hoppet!!! Klart du har all rätt att klaga, livet är orättvist, så fruktansvärt orättvist på många sätt!!! Fuck jävla fuck fuck cancer!!! Du var modig då du frågade om prognos... 20 % är ändå 20 % fortsätt hoppas eva, vi är många som håller tummar och tänker på dig och hoppas hoppas hoppas med dig!!! kram maritha

Svar: Ja jag ska tillhöra de som tillhör de 20% tack och kram
mormor Eva

2012-11-22 @ 17:02:43
Postat av: Ninni

Vad är det för bakterie de tror sig ha hittat?? Låter ju allvarligt att du kan dö av den bakterien. Men låt för allt i världen inte en bakterie ta livet av dig. Den fixar du om du måste och jag hoppas verkligen att du får fortsätta din behandling snart också så du kan besegra cancern men det har du ju varit inställd på från början.
Nu har ju jag inte cancer men det här liknar lite det jag råkade ut för i höstas då jag skulle få börja med den biologiska medicinen men inte fick göra det för de hittade tbc i mina lungor. Nu var den ju latent men hade kunnat bli aktiv om jag fått börja med den biologiska medicinen. Så det blev ju ett halvår med behandling mot tbc istället. Alla biverkningar man KUNDE få av den behandlingen var hur många som helst. Som tur var fick jag inte alla... Men hur som helst så förstår jag din frustration över att inte få den behandling du börjat med utan istället måste ta hänsyn till nån jäkla bakterie! Kan det jävlas så ska det...
Bryt ihop du Eva, hur många gånger du vill. Be inte om ursäkt för det. Med alla prövningar du får gå igenom så är det otroligt att du klarat av att vara så positiv. Huvudsaken nu är att du, efter att du brutit ihop, kommer igen och kämpar för inte ska väl en jäkla bakterie få bestämma i ditt liv heller.
Massor med kramar!!!

Svar: Pnumosystisk heter den
mormor Eva

2012-11-23 @ 00:13:15
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0