Hemma sen onsdag!

Måndag den 14 åkte jag till Uppsala opererades tisdagsmorgon  tog nog ca 5 timmar operationen. De tog bort hela vänster leverlob där två metastaser satt. Sen upptäckte de två till på höger den sista på op. De brände bort dessa. Vilken tid det varit men det har gått bra. Hade EDA Ryggbedövning i fem dagar som tog bort en hel del men tro inte allt. Men när jag låg där och de sa att det tar 8 veckor innan du är återställd och kan göra något. Ja då kom jag på att 6 veckor senare skulle jag igenom en till stor operation enligt läkaren där i Uppsala. Det första som slår mig hur ska jag snart orka igenom detta igen. Men satte mig att fundera tisdag var jag helt borta när jag låg på uppvaket ett dygn, kännde inget, onsdag när jag kom tillbaka och man skulle ur sängen började känna lite. Sen onsdag torsdag var hemsk. Sen fredag började det vända. Och har ont som tusan än men den smärtan står jag ut med. Så då kom jag på att jag skulle nog klara det hur bra som helst. Nu fick man varje dag svara på hur ont man hade på en skala 1-10 jag vill inte vara klen så jag har svårt att säga att jag har ont. Nu är man nykterist minst ett halvår och får även inte äta alvedon ipren och sån vid feber. Finns en smärtlindrande man får ta. Levern måste återhämta sig. Bästa läkare man kan hitta hade de på 70A2. Frans och Agneta roliga och gav den information man ville ha. När jag åkte hem sa han åt mig ligga på Gävle så allt blev gjort med huvudtumören innan det han bli nåt mer. Ja de här 10 dagarna gick fort och är så glad att vara hemma. Jag måste vara knäpp jag sitter varje dag och känner mig så glad över att jag är hemma, glad över just detta nuet resten tar vi sen. Stort tack till Gabbe och anki som haft hundarna när Jan jobbat.


min fula mage nån dag efter op. nu har svullnaden lagt sig magen ser hemsk ut här.

En lite gulligare bild på Esmeralda innan jag åkte in



Här sitter vi och njuter nu varje dag det är fint på verandan.



Kommentarer
Postat av: Maritha

Blir så glad att du är hemma igen Eva!!! Idag njuter vi av Mors-dag, eller hur!!! Resten tar vi sen som sagt... Kraaam

2012-05-27 @ 12:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0