Hemma igen.

Ja då har man gjort sina fem strålningar, hemma utan service som man hade på hotellet. Vilken härlig personal, vi som var där som patienter måna dom om väldigt mycket. Fick kram av han som oftast var i restaurangen innnan jag åkte hem. Dit vill jag nån helg med Jan. Nu en vecka hemma sen nästa måndag den 14 ska jag vara på avd 70A2 kl nio på morgonen sen op. Dagen efter. Trodde Jan skulle kunna stanna kvar och komma till mig när jag vaknat upp. Men det var ingen ide sa dom för jag kommer att ligga på uppvaket tills på onsdag. Då är det lika bra han åker hem på måndag och kommer tillbaka på onsdag. Jag börjar gruva mig riktigt nu hatar ligga på sjukhus. Och hatar att ha ont. Råkade titta på nån sida här på nätet hua det borde jag nog inte gjort. Såg att många insjuknat igen efter ett par år i samma eller i annat. Men det är väl dom man ser om de som det går bra för hörs väl inte lika. Jag gillar inte alla behandlingar så det är dom jag gruvar mig för och op. Men tror att jag kommer att leva många år till. De flesta jag träffade på hotellet den här veckan hade bröstcancer. För de som inte vet så har de rivit patienthotellet i Gävle så därför får vi bo på Clarion hotell. Och det var en härlig upplevelse. Fast virrEva har ju svårt att hitta vart hon än är. Men gick ju bra. Jag med min ångest men det gick fast det var jobbigt men jag fixade det. Helt underbar personal även på strålningsmotagningen lika som på onkologen fast de hör ju i hop ligger bara en bit ifrån varandra. Ja då är det avklarat nu leverop. Sen tarmen med påse på magen ca 6-7 veckor efter levern. Sen cellgifter på det så nog vet jag vad jag gör från nu och hela sommaren. Men det finns dom som har det värre och inte har jag långtråkigt heller. Som jag alltid har klagat på vill inte vara ensam. Nu så träffar man ju massa folk vid behandlingar och op. Är så glad för Malin och Gabbe ska flytta ihop. Kommer att bli så bra det Malin är en så härlig tjej och hon står stadigt med båda fötterna på jorden. Så vill jag bli med och tror att efter allt detta så gör jag det. Nu jobbar Jan helg sen har han bara en natt nästa vecka så vi får rå om varandra då. Synd att flera av barnbarnen är sjuka. Ella har lunginflamation och nu hade lilla Esmeralda 39graders feber och hon har haft hosta och varit hes några dagar, så vi får hoppas att hon inte har samma fel. Nu ska jag sätta igång och göra ordning mer mat och fylla frysen med den. Lämpligt att bara ta fram sen. Ha en bra regnig dag alla.

Kommentarer
Postat av: Malin W

Vad glad och rörd jag blev när jag läste detta inlägg Eva! För övrigt är du FANTASTISK! Så stark även när du inte tycker det känns så, du klarar ALLT! Massa varma kramar!

2012-05-07 @ 03:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0