Ny vecka!

Blir en intensiv vecka, ner på lab och ta prov vid halv nio. Sen halv två datortomografi så får väl åka hem en vända i mellan. tisdag och onsdag behandling. Och nu har jag fått tid för magnetrötgen i Hudiksval på min födelsedag måndag 19 mars. Så får välnhoppas det visar positivt resultat. Får väl byta cellgift annars. Längtar efter att få kunna leva ett normalt liv, och hoppas det kommer. Efter behandlingarna och operationerna om de nu går. Men får väl hoppas på det. Längtar så till sommaren, verkade så varmt och tog hundarna och gick ut men blåste så kallt. Har varit en bra helg annars. Vi firar ju 23 års bröllopsdag idag, så igår när Jan slutat jobba bjöd han ut mig på mat. Gott och mysigt. Nu ligger jag nerbäddad efter vi var ut hundarna värmer mig. Vad vore livet utan hundar. Hoppas veckans behandling blir lindrig. Det är olika varje gång. Nu bli det vila en stund så trött

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jaadu, det är tur du inte ska hinna med och jobba också mitt uppi alltihop. Det är ju för sjutton ett heltidsjobb att vara sjuk. Helst ska man vara frisk och stark också för att orka med allt men det vore ju att önska lite för mycket, eller vad tycker du?



Kämpa på Eva! Någonstans där framme finns ett ljus i tunneln och det är dit du är på väg... Det blir bättre och jag hoppas det blir bättre för dig redan efter den här behandlingen. Det kan ju variera hur man mår efter varje gång vad jag förstått så vi får hoppas att det här var sämsta omgången.

Hur länge ska du ha cellgiftsbehandling om den här sorten fungerar?



När du fått alla behandlingar och operationer som behövs ska du leva ett normalt liv du med. (finns det ett normalt liv då man lever med sjukdomar?) Och förhoppningsvis är det inte alltför långt borta. Jag har ju ingen aning om hur länge cellgiftsbehandlingar brukar pågå men vet att det tar några år innan man blir friskförklarad.



Vad mysigt att ni varit ute och ätit och firat er bröllopsdag. :-) Var var ni och vad åt ni för gott? nyfiken

Vi var till Öjerestaurangen med vänner igår då vi åkte hem från en nästan heldag i Bollnäs. Jag åt filé mignon och Christer åt röding. Gött! Annars brukar vi oftast vara sugen på samma mat men inte den här gången. Jag ville så gärna sätta tänderna i en köttbit och så hade vi ätit fisk dan innan.



Oj, vad det tar i och blåser nu igen! Lagom till natten så jag ska få svårt att sova...

Tänker på dig och försöker skicka energi till dig.

Kram!

2012-03-11 @ 21:02:41
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0