Glada nyheter!

I måndags ringde läkaren från onkologen, hon berättade att svaren från magnetrötgen och datortomografin visade att tumörerna både i levern och tarmen minskat. Och de var förvånade att det gått så snabbt. Nu har de skickat remiss till Uppsala så de får ta ställning om de ska operera nu. Då får jag göra det där och tarmen sen i Gävle. Men Uppsala får jag tydligen ligga kvar två till tre veckor. De har möte i dag i Uppsala så får se om det blir nu eller om de vill minska den mer med behandlingar. Fick feber igen i lördags och ska då in men när jag ringde 1177 så fattade de inte vad de skulle göra. Jag läste upp vad jag fått från onkologen att kvällar och helger ska ja ringa dom om jag har över 38grader. Fick till slut åka in till Bollnäs akuten som lika som vanligt ser utvatt tycka att vad ska jag göra där. Den läkare jag träffade var helt nonchalant även sonen som var med tyckte samma. Men den här fick jag träffa, förra gången fick jag inte ens träffa läkaren och då var det allvarligare eftersom det var en allergisk reaktion med hög feber. Och då är han en emfasen kirurg. Skrämmande med sjukvården nu. Tur man har behandlingsenheten i Bollnäs som är helt underbar och onkologen samt kirurgen i Gävle. Hoppas verkligen jag får göra uppehåll med behandlingen och operera nu. Oroar mig hur det ska bli med hundarna men löser sig nog med hjälp av barnen och Jan. Men frågade läkaren nu sist om jag har en avancerad långt gången cancer och det har jag ju, visste väl men frågade ändå. Men det löser sig. Natten mot onsdag fick jag frossa och 39graders feber. Ringde onkologen och eftersom de ställde in behandlingen den här veckan för det ska gå fem veckor innan man kan operera så fick jag åka till behandlingen i Bollnäs och lägga om PICClinen och då tog de prover. Sen ringde läkaren från Gävle han sa att crpn var bra men han funderar om jag har nån luftvägsinfektion som behöver behandlas. Men vi valde att spara. Innan febern onsdags arten har jag flera kvällarvfått frossa och febern stigit nära 38 så nåt konstigt är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0