Fest med vänner igår!

Vinkväll men Karin, Maja och Isabell igår kväll. Jan stängde vi in i sovrummet med tvn. Var tveksam in i det sista om jag skulle orka. Men kännde att bara få sitta och surra med vänner är upplyftande. Ja och det var det känns bättre idag, men lika trött och så kommer det nog att bli. Ringde onkologen i går med och hon sa vila flera gånger om dagen, men gör lite som du orkar så jag inte blir liggandes. Beställde Thaimat och vad mycket mat och gott. Sen gjorde Isabell en super god efterrätt. Jag drack inte vin utan nån öl och en cider. Har haft onti halsen flera dagar så ringde därför onkologen för är sårig i munnen det tar väldigt på slemhinnorna cellgiftet. Det fixade de på en gång till apoteket muskölj som var receptbelagt. dom är så bra att prata med förstående. Hon sa att du måste tillåta dig att vara ledsen när det känns tungt sen blir det bättre igen. Det har ju gått bra tills de började prata på att det sällan är tre månaders cellgiftbehandling utan mins 6 månader och även längre. Då tappade jag min styrka ett tag. Jag känner mig så ensam här för jag törs inte köra bil när jag är så trött. Men gjorde ju sitt till igår att jag träffade mina vänner och surrade fram till ett på natten, ja annars är jag nattuggla men nu mer somnar jag tio. Sen vaknar jag en gång i timmen trots att jag är så trött, men det blir så sa sköterskan. Känns lite konstigt att de som bodde här före oss båda dog i cancer och så nu jag. Ja död är jag inte än och tänker inte dö heller jo när jag har åldern inne. Synd jag glömde knäppa nå kort på neuropsyks personal igår de jobbar där alla tre. Två av dom Karin och Maja har jag jobbart med på gamla psyk. Ja trevlig kväll som jag är glad att jag bestämde mig för att orka. synd bara jag är bjuden till Anki min dotter ikväll med hennes vänner men orkar inte två dagar i rad känner jag. Fina asta blev såld från djurskyddet inte många dagar efter jag fotat henne till hemsidan. Henne hade jag villat ha om jag kunnat.



Kommentarer
Postat av: Ninni

Vad härligt att du fick en trevlig kväll med vännerna. Jag antar att jag känner både Karin och Maja från gamla psyk. :-)

Tänk vad bra det är att det finns mediciner mot alla biverkningar man får av den nödvändiga medicineringen. Jag tror jag har fler mediciner mot biverkningar än jag har av de nödvändiga medicinerna... men jag är så glad att de finns. Bl.a. medel mot svamp i munnen som jag dras med hela tiden dels p.g.a. kortisonet och dels p.g.a. TBC-medicinerna.

Klart du måste tillåta dig att vara ledsen. Det är ju ett måste för att orka vara positiv däremellan.

Kram.

2012-03-26 @ 14:33:46
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0