Behandling idag!

13.00 ska jag få min behandling, kommer att sova både då och resten av dagen. Får ju tavegyl intravinöst bara för att jag får feber som inte är biverkan utan nån allergisk reaktion. Tur Jan är ledig. Imorgon har jag bara en sorts cytostatika så då går det bättre. Idag har jag två olika. Var på datortomografi i går fick sitta en timme och dricka en kannakontrast sprang på toa och kissa hela tiden. Lite annat än de gjorde i Gävle. Fick en lapp efteråt skulle dricka 1.5dl vatten varje timme resten av dagen så länge jag var vaken. Men jag brukar inte dricka vatten sovande heller. Får besked om allt har gjort nån verkan sen jag på måndag även gjort magnetrötgen. Ska till doktor Olga på onkologen den 10april. Idag får jag behandlingen hos mina gulliga Kerstin och Elisabet i Bollnäs på behandlingsenheten. Helt underbara är dom. Det är de i Gävle med men de är så många mycket mysigare i Bollnäs de är bara två. Om behandlingen verkar när de kollar nu så om jag fattat rätt så körs det 3månader och annars får jag byta. Sen om de får ner allt så de kan operera så tror jag det var levern först sen tarmen om det går för säkert rycker det nå mer om de ska operera den. Påse på magen är inget jag bryr mig att jag får. Strålning kan nog bli det med de vet inte riktigt än. Men det visar sig. Ha en bra solig dag alla trots att det blåser. Ta vara på alla dagar.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jobbigt att behöva sova under hela behandlingen och även efteråt. Det försvinner ju en dag då och Tavegyl blir man otroligt trött av vad jag minns. Har tagit det i tablettform för en massa år sen. Och du får det intravenöst...

Att dricka kontrastvätskor är inget vidare. Inte laxering heller. Jag var på endoskopi för ca ett år sen och undersökningen var väl ingen sak men all laxering!!! Huvvaligen. Jag minskade 2,5 kg på det dygnet om jag inte minns fel. Men så var jag ren i tarmen också till undersökningen. ;-)



Jag kan tänka mig att du är spänd på att få höra om cytostatikabehandlingen har hjälpt. Jag hoppas och ber att den ska ha gjort det så du slipper börja om med nån ny sort.

Usch, du har mycket att gå igenom du. Jag tycker du är så modig och stark fast jag kan förstå om du inte alltid känner dig så men det är den uppfattningen jag får iaf.



Naturligtvis är det mysigare att få behandling i Bollnäs. Kan ju inte bli likadant på ett större sjukhus. Vilken tur att du kan få behandling i Bollnäs också så du slipper åka långt varje gång för resorna tar på krafterna de också.

Min mormor behandlades för livmodercancer 1990. Hon fick åka till Uppsala varje gång och hon blev kvar där några dygn också. Fy vad hon mådde dåligt och vad klen hon blev. Men hon hann bli friskförklarad sommaren innan hon dog av en stroke. Hon var så glad när hon blev friskförklarad och det kändes så bra att hon blev det innan stroken tog henne.



Idag är jag glad att jag är så tung som jag är så jag slipper blåsa bort. Det blåser nästan lika mycket här nu som då stormen Dagmar härjade på annandan. Och jag går snart i småbitar i höfterna, ryggen, fingrarna och tårna för det värker som sjutton. Men jag försöker ta vara på dagen ändå. :-)

En stor kram till dig!

2012-03-13 @ 14:45:15
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0