Nu är allt klart!

var till Gävle igår provtagning, narkossamtal, stomisamtal och sjukgymnast. Fick ett träningssett med hem för stomin, vilka grejor do har nu mer mot för när jag gick utbildningen. Den påse jag troligen ska ha blir en alt i ett. Bara att byta allt på en gång. Opereras på tisdag ska vara där halv åtta sen åtta på op. Fick ligga på patienthotellet clarion i stan men ska ta lavemang och näringsdrycker duscha. Det blir så stressande så gör det hemma så skjutsar Jan dit mig hemifrån då. Blev förberedd på att det blir lika jobbigt nu och att det tar ca fyra timmar. Troligen tar de livmodern men har ju inte stor nytta av den nu mer. Mycket info igår men bra. Sen kommer stomisköterskan att hjälpa mig på avd men tror det går snabbt att lära sig. Och den Goa läkaren som går på semester dagen före kommer in då och är med, han gör mig trygg Jörn som han heter. De frågade om jag kunde gå två halvtrappor utan att stanna och vila efter förra op. Och det kan jag tycker att jag tagit igen mig mycket. Har bara ont i revbenen och i såret. Nya såret blir lodrätt så kommer att bli väldigt vacker med alla op. Sen syr de ihop mig där bak hm kommer kännas mysko. Men det blir bra allt i slutet. En vecka kvar sen så är det till att försöka börja aktivera sig. Cytostatika ska jag ha när jag återhämtat mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0