Feber!

Ja tredje dagen småfebrig, igår fick jag order från Uppsala att åka och ta prover. Jan ringde och läkaren kom precis då och skulle säkert ronda först. Sen skulle hon kolla provet och höra av sig. Låter skumt om man får feber så långt efter är ju drygt två veckor sedan op. Men är ju mycket som kan hända när man tar bort nästan halva levern. Just nu är jag skiträdd att bli inlagd igen. Jag får ju inte äta mediciner förän levern tagit igen sig. Sista dagarna har jag väl inte varit så positiv som jag varit mest hela tiden. Vill leva och se mina barn och barnbarn några år till. Vet att risken är stor när jag gått så länge. Men måste väl få ha mina nedåt dagar ibland.Jan jobbar hela helgen så blir väldigt ensamt och nu när man inte mår så bra heller. Men det vänder nog så jag orkar gå på en liten promenad om solen fortsätter skina idag som den börjat. Vill ha sol o värme nu. Gabbe och Malin har fullt upp med att flytta ihop, känns så bra fast förstår att de har stressiga dagar nu. Jag hatar att flytta därför har jag inte flyttat så många gånger i mitt liv. Tänk bara man ser solen genom fönstret så mår man så mycket bättre. Tänk om jag hade kunnat klippa gräset jo hade kunnat med åkgräsklippare. Jan skulle klippa igår med var för blött. Ja det får väl bli när han är ledig fast då regnar det väl igen. Dietisten jagade jag fram igår eftersom hon aldrig hörde av sig. Ska ju dricka näringsdrycker varje dag så jag orkar med nästa operation. Man ska vara väldigt frisk för att orka vara sjuk. Inget fungerar utan man får ringa och tjata. Nej nu blev det ett stort gnällinlägg, dags att sluta då.

Kommentarer
Postat av: Anki

En stor kram till dig Eva.

2012-06-01 @ 10:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0