Var på stan idag!

Följde med Jan på stan och gick in på dollars, trodde jag skulle tuppa av. Men tänker man varför mår man så här? Ja så kom jag på jag har gjort två stora operationer på sju veckor, först tagit bort ca halva levern i Uppsala och nu detta tagit bort hela ändtarmen och lymfkörtlarna lagt ut stomi ja där har jag nog svaret. Får väl ta det lite lugnt kanske ett tag. Man ska inte bara ligga utan vara uppe men man behöver ju inte böka på med allt nu. Ja det blev så att när vi skulle på Ica fick han gå in själv Jan. Jag ska ha fragminsprutor fram till andra augusti kl åtta varje kväll. Jag är utbildad undersköterska och kan ge andra men vägrar ge mig själv så det får Jan göra. Värst blir det när han jobbar vet inte än om jag ska ge mig och ta den själv, fast Gabbe kan komma och sticka mig. Tror de njuter lite av att få plåga mig i allafall Jan. Han får göra allt nu stackarn tänk vad jag kommer att få arbeta igen detta. Mår bra annars bara att jag har lite för ont ibland och att man känner sig så trött. Tack alla som kommenterar min blogg ser ju att rätt många läser men inte vilka. Tack för all uppmuntran, behövs mellan varven. Och nu tittar solen fram man tror det knappt. Ni vill inte se bilder på min mage nu den ser gräslig ut, ska ta aggrafferna på tisdag kommer att kännas skönare då. Ja då har jag plågat er med några rader igen men det är frivilligt att läsa.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Håll dig lite lugn tills du tagit stygnen och lite efter så du hinner återhämta dig! Har gjort stora ingrepp på kroppen o du behöver va lite snäll mot kroppen o dig själv... Inte undra på att du var nära svimma idag. Skriv listor så får andra handla åt dig ett litet tag... ; ) kramar

2012-07-11 @ 21:14:37
Postat av: Ninni

Jag läser så gärna så!
Inte konstigt att du är trött och slut. Du måste ge kroppen tid att ta igen sig så du ska ta det lugnt och ta hand om dig.
Jag tar ju Metojectinjektion en gång i veckan och det är inte roligt att sticka sig själv. :-( Sambon är utbildad uska men han vägrar att sticka mig så jag får göra det själv. När sonen var här en onsdagmorgon då jag skulle ta min injektion så fick han sticka (han är också uska) och det kändes mycket bättre då han gjorde det. Jag är absolut inte spruträdd på nåt sätt annars och ställer gärna upp så elever får ta prover på mig och så men då jag ska sticka mig själv blir jag illamående. Vet inte varför men så är det. Förstår mycket väl att du tar Jan till hjälp.
Ta det lugnt nu och hämta krafter.
Kramen.

2012-07-12 @ 10:17:54
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0