Var är min styrka och energi nu?

Tydligen ska jag ha folk omkring mig hela tiden för att må bra nu. Idag har varit en jobbig dag, tur jag har den snällaste, goaste, underbaraste äkta make som finns. Han försöker pigga upp mig hela tiden. Jag vill vrida tiden tillbaka tills innan andra januari när jag fick beskedet. Jag vill svära skrika puckla på nåt träd och bara gråta just nu. Men det hjälper inte vad jag gör så jag svär väl lite då. Att skriva blogg är faktiskt rätt skönt för mycket rinner av när man skriver. Jag borde meditera nu men kommer inte igång, gör jag det så får jag tillbaka mycket energi. Tänk om alla tänkte på varje dag att ta vara på livet, det kan vända allt upp och ner på en enda liten dag. Ta hand om varandra visa att ni tycker om era nära. En dag är det för sent. Men en sak tänker jag inte tillåta längre och det är när folk gör mig illa, jag ska aldrig mer bara ta imot utan säga ifrån. Allt jag ger ut i pengar, hjälper någon och bryr mig tror jag ger mig mångfald tillbaka. Och ger man ut ondska avundsjuka och annat så får man det tillbaka med. Så vi får tänka på vad man ger. Som en FB vän ofta skriver krama varandra. Nu känns det som om lite av min energi börjar hitta tillbaka. Nu ska jag fokusera på att klara denna hemska sjukdom och gör jag det ska jag gå stark igenom livet sen god natt

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ibland behöver man verkligen ha familj och vänner omkring sig. Vad skönt att du har Jan. Har förstått att han är ett stort stöd för dig.
Jag tror också att man får igen det man ger både vad gäller gott och ont.
Jag försöker leva som du skriver, ta till vara på livet och varje dag och att visa att jag tycker om min familj och mina vänner. Du har påminnt mig om vad viktigt det är så jag gör som du säger. :-)
Jag hoppas din energi kommer tillbaka och det är klart att du ska klara av din hemska sjukdom. Det är jag övertygad om att du gör. Jag tror på dig, din livsvilja och din livsglädje.
Kram.

Svar: Tack Carina och jag tänker på hur du klarar ditt då skabjag klara mig. Kram
mormor Eva

2012-07-29 @ 13:20:44
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ingalill

Att puckla på ett träd, men även krama ett träd kan va så skönt. Fick det rådet av en vis kvinna som i sin tur fått det av sin terapeft, ha vilken stavning, när jag mådde psykiskt dåligt. Och träd har du ju många omkring dig. Tycker nu att det ska lugna ner sig för er skull, räcker det inte med det ni har fått genomgå. Allt gott till dig och Jan. Kram!

2012-08-01 @ 18:50:04
URL: http://medvitaknutar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0