Semestern slut!

Jan börjar jobba idag och det känns lite tungt. Har fortfarande ont svårt att göra så mycket, var till distriktsköterskan igår la om PICClinen och tog agrafferna samt stygnen vid stomin och det tog över en timme. Hade ont efteråt känns som om man tappar magen. Får så ont i ryggen när jag är uppe och går men inte så konstigt efter två operationer nu. Humöret åker väl jojjo upp och ner men är nog för att man är trött och slut. Blir lite ensamt när Jan börjar jobba och Jag har för ont för att köra bil och åka till nån. Fick tre kallelser till läkare igår 31 juli onkologen i Gävle, 1 augusti kirurgen Gävle, 2 augusti Leverkirurgin i Uppsala ja det blir till att åka det. Men kommer väl att bli fortsatt åkande med cellgifter igen och koll på allt lite då och då. Svåraste är ju att få det att gå ihop så Jan kan skjutsa mig. Vill inte åka själv så jobbigt om de kommer med något negativt och man är ensam. Mycket tankar som kommer nu, och det är ju så när man vet hur det kan gå med levern. Men jag hoppas och tror det ska gå bra men vore väl konstigt om man inte funderade ibland hur det ska gå. Och just nu när det varit mycket så är man så slut och lätt att man blir ledsen ibland.skulle vilja träffa hela familjen oftare men så fungerar det ju inte alla har jobb och familj. Lotta med familj bor ju i Mora så blir inte ofta och det känns jobbigt. Trodde jag skulle kunna åka dit jag med nu när operationerna är gjorda men då börjar cellgifterna och det vet jag sen sist attvdet går inte att åka då. Men om allt blir bra får vi ta igen allt sen då. Det går en hel del extra pengar när man är sjuk har jag märkt. Längtar så efter ett friskt liv nu med aptit på mat för nu får jag kämpa för att få imig maten.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Fy sjutton vad du får åka till alla undersökningar och behandlingar. Vi provar ju på en del utav det vi med men oftast har vi bara en varsin grej i veckan så det blir två resor då och det räcker gott för mig. Det är dyrt att åka och det är jobbigt och tyvärr så tar undersökningarna ofta krafterna av en så nåt mer kika runt och roa sig på stället blir det oftast inte då man är nöjd med att åka hem.
Jag hoppas du får tillbaka din aptit. Det är tråkigt då maten inte smakar nåt vidare och det är svårt att få i sig det man behöver. C har fått mer aptit nu och gått upp några kilo i vikt och det behövdes ju. Han har även fått nåt papper från dietisten så han köper energidrycker till halva priset på apoteket och de har gjort nytta de med. Kan du få billigare energidrycker tro? Eller har du det redan. Det kan ju vara bra att ta till de gånger du känner att du inte klarar av att äta tillräckligt mycket.
Kämpa på!
Kramen.

2012-07-20 @ 13:36:10
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0