Lite bilder och lite klagan

 
 
Tog den här bilden med mobilen det var så rogivande när vi kom hem vid halv elva på kvällen, lite dimma som inte syns här och spegelblankt.
Har lite fler mobilbilder från midsommar.
 
 
Det var så mysigt solen sken men var lite kyligt på kvällen.
 
 
Hos Anki på onsdagskvällen Lotta med familj var hemma. Gabbe hämtade mig sen åkte jag med Jan hem.
 
Fina Tindra
 
Och fina Zeke och Marrta
 
De här fina sakerna fick jag av Jans kusins fru när de oväntat kom hit men så roligt att de kom Ingela Svedberg och Ulf Svedberg. Det är nu min skyddsängel, hon gjuter i cement önskar jag kunde göra så fina saker.
 
Inatt sov jag inte många timmar, somnade efter halv fyra nån gång. Fick så ont runt där de opererat levern vet inte vad det är jag kunde inte röra mig. Låg helt stilla sen började jag försiktigt försöka vända mig lyckades med stor möda men gjorde ont hela natten. Nu på morgonen är det lite bättre så får väl vänta och se. Jag kanske bökar kring för mycket på dagarna. Tar det lite lugnare idag. Men har haft två fina dagar både av sol och fått umgås med barn och barnbarn. Fick ännu en kallelse från Uppsala till den 29 august ska göra ultraljud på den leverhalva som är kvar och där de brände metastaser som inte gick att op. Så nu har jag fyra besök som väntar och även cytostatika behandlingar. Och varje vecka ner till distriktsköterskan och lägga om picclinen så har fullt upp. Det svåra är när Jans semesterdagar är slut att vem ska följa mig. Tydligen kan man få närståendepenning om man följer med någon på behandling och han på fkassan trodde jag kunde få. När jag begärde ett läkarintyg från Gävle kirurgen så sa hon att det var väldigt svårt att få. Ja jag förstår om det är svårt att få att någon ska vara hemma med mig men det är ju inte det jag vill ha, utan någon som kan följa mig på alla behandlingar och läkarbesök samt undersökningar. Man ska vara väldigt frisk för att orka vara väldigt sjuk. Trött på allt ringande och ordnande. Nu som det ser ut så är det 31 juli onkologen Gävle, 1augusti kirurgen i Gävle om de inte kyckas ta det den 31juli, 2augusti leverkirurgin i Uppsala och 29 augusti ultraljud i Uppsala. Jag klarar inte att åka själv så måste väl kunna få ett intyg så Jan kan följa med mig. Hoppas det lugnar ner sig lite men cytostatikan måste jag igen om en behandlingsomgång till för att få bort eventuella kvarvarande elakingar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Det borde väl inte vara så omöjligt för Jan att få ersättning för att följa med dig på de olika sjukhusbesöken? Men naturligtvis är det ett krångel innan med ringande och ansökningar och sånt men jag hoppas du kan få till det för det är en stor trygghet att ha någon med sig som kan stötta.
Jag hade C med mig nu när jag skulle få första Remicade-droppet. Han behövde bara vara med tills de fått igång droppet men var så glad att han var med då det började med att krångla och de inte visste om de kunde ge nåt dropp då de fick se min "fulfot" som är full med utslag. Hade jag inte fått droppet p.g.a. den så hade jag brytit ihop så det var skönt att ha C med för då kände jag mig lugnare. Men det var ok att ge mig dropp så sen fick han gå till våra besökare som vi hade med oss och roa dem i Hudiksvalls omnejd medan jag fick droppet i tre timmar. Jag sov mesta tiden så det gick bra och inga biverkningar då mer än att jag blev trött och klen så det var ju skönt. Nästa gång har jag tänkt klara av att ta bussen så C slipper fördriva tre timmar i Hudik för att sitta med mig är ju ingen nytta då jag mest sover. :-)
Är det f-kassan som betalar ut den där närståendepenningen? Ring och prata med nån där som kan hjälpa dig att få det. Träffar du på rätt handläggare så borde det inte vara så svårt men det svåra är väl att få rätt handläggare...
Kämpa på!
Kramen.

2012-07-20 @ 13:52:02
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ragnvi

Hej vännen! Inte fasen klagar du! Ditt liv är ju skitsvårt och jag tycker du är otroligt tålig! Jag skulle nog bara grina....Men du måste ta det lilla lugna...sitt vid datorn så mycket du orkar, ut o gå litegrann...men ta inte ut dig för mycket! Och lyssna på dina barn när dom säger att du ska ringa!
Styrkekramar!
Ragnvi

2012-07-20 @ 14:12:44
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: [email protected]

Hej min vän! Min erfarenhet som akut och traumakurator säger att FK är generösa med närståendepenning, men läkarintyget måste vara välskrivet... Ta hjälp av kuratorn där du går om det blir strul! Kramar till dig

Svar: Ja ska försöka få ett läkarintyg. Jag hoppas vi kan få det så han kan skjutsa runt mig på allt.
mormor Eva

2012-07-21 @ 09:41:31
URL: http://www.teamhollanders.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0