Bara måndag kvar!

Fast ju närmare jag kommer så känns det bättre. vill få det gjort och sen få cytostatica och hoppas att det är lugnt ett tag sen. Anki och Jim med barn var hit idag och hade Hamburgare med tillbehör med så vi grillade. Och i fredags var ju Kaisa och David med barn hit. Det gör så mycket att få sitta och skratta och prata bort några timmar. Just nu känns det riktigt lugnt inom mig. I Morgon kväll är det en massa förberedelser här hemma innan tisdag och även tisdag morgon innan jag ska vara där 7.30. Ja det ska nog gå bra allt. Jan har en lista över allt han ska göra när jag är borta på sjukhuset. Han får nog fullt upp då, men han ska ju hinna med lite under semestern. Tänk för ett år sedan visste man inte att det skulle bli så här med mig, ändå fanns det i min kropp redan då. Man borde leva varje dag som om det var den sista alltid, njuta mer av vad livet ger. Allla dagar som kommer och går inte visste jag det var livet läste jag för något år sen. Ja men så är det fast man väntar och väntar på att något roligt ska hända, men det är vi själva som ska fylla livet med innehåll. När det här är över ska jag banne mig förändra mitt liv så gått det går. Mycket har redan förändras men det behövs en hel del till för att det ska bli bra. Jag ska börja röra på mig mer, äta bättre leva livet mer på alla sätt. Nästa sommar ska jag göra en massa roligt inte vara på sjukhus. Och nu när jag åker in på sjukhuset så ska ni se då kommer sommaren till er. Men det gör inget om det blir så jag är nöjd om jag blir frisk vad spelar vädret för roll då. Snart är jag hemma hos min härliga familj och mina djur. Ha det så bra alla så skriver jag när jag kommer hem. Men kommer nog att skriva lite på FB med när jag ligger inne.

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Skönt att läsa att du är lite positiv...men förstår att det pendlar! Är med dig i tanken nu Eva...självklart blir det en jobbig tid igen men du klarar det här! Du o Janne!
Styrkekramar!
Ragnvi

2012-07-02 @ 04:59:29
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Linda Larsson

Du kommer få en fantastisk sommar nästa sommar. Då är du frisk och du kommer leva livet på ett helt annat sätt än tidigare. Du kommer veta hur det är att leva i nuet. Du påminner mig om det ibland och det behövs. Jag tänker på dig och operationen kommer gå jättebra. Du är så stark. Kramar i massor min vän <3

2012-07-02 @ 10:03:23
URL: http://www.lindaallstar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0