Livet ändrades snabbt den andra januari.

Har väl haft symtom men trot det berott på biverkningar av en medicin jag har. Jag fick komma till Jans syster på akuten den dagen och hon gjorde en rektoskopi. Sen blev jag skickad till Hudiksvall till akuten sen vidare till Gävle och blev inlagd på 111a. Dagen efter visste de redan då på tisdag att jag hade en elakartad tumör i ändtarmen som suttit där länge. Sen fick jag snabbt göra datortomografi, magnetröntgen och koloskopi så på torsdag var allt klart. Då visste de att jag hade två metastaser i levern. De hade möte i måndags och där kom de fra till att leverns ska behandlas först med cellgifter i ca tre månader sen operation av den. Strålning och operation sen av tarmen. Ibörjan tog man väl inte in allt fick åka hem på torsdag och vänata på onkologen. Jag har väl tagit in mer nu men känner att jag är stark nu och ska verkligen klara det här. Tufft kommer det att bli det fattar jag och jag kommer att bryta ihop e mellan varven men ger inte upp. Jag ska bara klara det här. Igår fick vi brev från onkologen jag ska till labb i bollnäs på måndag ta prover som de vill ha till torsdag då jag ska dit och sitta en timme med läkaren och få all information hur de ska lägga upp allt. Skönt att få börja om än gruvsamt men det ska ju göras och ju fortare desto bättre. Jag kommer att skriva här under resans gång den som vill får läsa de som inte vill är det ju bara att låta bli. Men glöm att jag ska dö. Enligt läkaren kan man leva med mindre än en halv lever. Jag litar helt på de underbara två läkare jag hade när jag låg inne. Och jag har min underbara stora fina familj som stöttar mig. Finns de som har det värre. Jag pratar helt öppet om detta så har ni något ni undrar över så får ni gärna skriva och fråga. Kram och ta hand om varandra man vet aldrig vad morgondagen har med sig


Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Saknar ord Eva...men klart som korvspad att du kommer att klara det här! Din styrka från dig själv o din familj kommer att hjälpa dig långt! Och läkarvetenskapen går framåt dag för dag nästan!

Kramen!

Ragnvi

2012-01-15 @ 07:14:32
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ninni

Du har en sån sund inställning och verkar vara helt på det klara med att du kommer att få en tuff tid framöver så det här kommer du att klara av så bra. Visst du kommer att misströsta ibland och vara jätteledsen då du mår dåligt och inte orkar något (jag vet hur det känns trots att det inte är cancer jag har) men det finns ett ljus i tunneln och dit fram kommer du så småningom och det är väl klart som f-n att du inte ska dö!

De har kommit så långt i att bota cancer nu för tiden så de flesta blir botade, tackochlov. Och jag har också hört att man kan klara sig med bara en liten bit (1/4 har jag hört) lever kvar så nog ska du bli av med de metastaserna.

Jag kommer att följa dig här och kommer säkert att ställa frågor när jag har några.

Kram och lycka till på torsdag!

2012-01-15 @ 19:59:08
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: malin

Taack !

Tänker på er jättemycket jag med. Hoppas det går bra för dig, önskar dig all lycka till! <3

2012-01-18 @ 13:26:23
URL: http://maliiinjonsson.blogg.se/
Postat av: Julia

jag älskar dig mormor<3 <3 <3

2012-02-05 @ 09:58:32
URL: http://juliassotavarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0