Grattis Anki min dotter på din födelsedag!



Hopas du haft en bra dag och vi får fira dig när din förkylning gett med sig.

Idag ännu en jobbig dag. Låg till sent på eftermiddagen ont i tarmen där tumören sitter för jag inte kunnat gå på toa som man ska. Idag tog jag till rejält med laxoberaldroppa efter samtal med Jans syster som är läkare. Så nu på mot kvällen här har jag sprungit mycket tack o lov. Men känner mig helt trött och slut. Ont i svanskotan och ryggslutet troligen trycker tumören på nån nerv. Ja och ensam känns inte kul när jan jobbar och man mår så här. Katten vill inte vara ute är för kallt och retar hundarna och känns inte så lugnt då. Ja anki fyllde idag men eftersom hon är förkyld så åkte ingen i familjen dit, sen fyller kaisa på torsdag och då vet jag inte hur jag mår efter behandlingarna i två dagar. Ja det kan vi fira sen med. Känns lite nu att jag ska i väg i övermorgon börjar tänka mer på de biverkningar hon räknade upp, hoppas jag bara får lite. Idag var första dagen jag kännt mig riktigt ledsen att jag drabbats av det här men det är bara att bita ihop och tänka positivt.

Gabbe och malin kom hit igår, de kom ju hem kvällen före från egypten. Och så kom Kaisa, David Ella, elvis och Esmeralda också så det blev lite upplyftande. Och Gabbe och Malin fick se henne hon föddes ju dagen före dom åkte.
Gjorde Hamburgare och pommes ikväll och nu hade jag god aptit så känns bra.

Lite bilder från igår
goaste Esmeralda.



Gabbe och Malin fast hon inte ville vara med på bild



Här håller hon i Gabbes tumme.

Ja får se hur mycket jag kommer att skriva efter tisdag men säkert skriver jag små inlägg. mycket är för min egen skull och även om nån undrar och vill veta. Fast många ringer ju och hör med alltid kul att folk hör av sig. Även om jag har en dålig dag idag så har jag inte tappat kämparglöden och vet att jag ska klara det här hur än tufft det blir. Tack för kommentarer och du Carina Ninnis blogg du är så otroligt stark så jag ska bli som dig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack mamsen! <3

2012-01-29 @ 17:55:12
Postat av: Anonym

mamma det är helt förståeligt att du har och kommer att ha sämre dagar, men det måste man tillåta sig att ha. Du är en kämpe och tillsammans utgör vi en arme mot cancern. Du är otroligt stark, glöm inte det! Älskar dig mamma! <3

2012-01-29 @ 18:50:32
Postat av: Anki

Det är jag som skrivit det ovanför. :)

2012-01-29 @ 20:48:25
Postat av: Ninni

Vad jobbigt för dig att du skulle ha så ont idag men det var tur att du kunde få råd av Lena. Det är bra att ha läkare i släkten. ;-) Jag hoppas du får må bättre i morgon nu när du fått gå på toa.

Klart att du blir ledsen då du får ont och det känns jobbigt och du inte kan göra något åt det och det är nog inte sista gången du känner dig så heller. Men du har all rätt i världen att vara ledsen och du måste tillåta dig att vara ledsen. MEN bara för att man blir ledsen så betyder ju inte det att man ger upp i sitt kämpande. Du fortsätter ju att kämpa ändå fast du är ledsen. När du har fått ur dig en massa tårar, besvikelse och maktlöshet så ska du se att envisheten tittar fram och du känner att NEJ så här vill jag inte må längre och då kommer kämparglöden fram igen och du låter det ledsna rinna av dig för att försöka må bättre.

Jag är också ledsen ibland. Och känner mig maktlös och att det är orättvist och tycker synd om mig själv. Men det är jobbigt att vara ledsen länge också så då blir det att den stora envisan kommer fram och jag ger mig sjutton på att nu får jag sluta tycka synd om mig själv för det är inget som blir bättre utav det och visst är det orättvist men då brukar jag upprepa min mormors "ordspråk" för mig själv: "Envisan är bättre än rättvisan". Min mormor hade många krämpor och fick kämpa hela sitt liv mot sjukdomar. Det var absolut inte rättvist så hon hade rätt i att "Envisan är bättre än rättvisan" för hon var den mest envisa människa jag någon gång känt och trots alla sjukdomar så gjorde hon allt hon kunde och lite till för hon skulle minsann visa att hon var envisare än sjukdomarna. Du kan läsa om min mormor här: http://ninni1960.wordpress.com/2008/10/29/envisan-ar-battre-an-rattvisan/ för jag har skrivit om henne och min morfar i en blogg för några år sedan.

Jag hoppas du får en skön och behaglig måndag!

Kramen.

2012-01-30 @ 00:33:16
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0