Mår då bättre den här behandlingen!

Visst mår jag dåligt men inget mot förra gången. Men det kan vara olika från gång till gång sa dom. Men det som är jobbigt är att alltid är nån sjuk av barn eller barnbarn och ska ju passa mig för smitta. Längtar efter barnbarnen men blir väl bättre med när vi går mot våren och förhoppningsvis friskare. Jan gjorde mat igår kväll och jag ville äta isängen, men han ville ha upp mig. Då hade han dukat så fint och stekt pepparstek, klyftpotatis och pepparsås och det var så gott. Aptiten har ju inte varit så bra mår illa men då var det så gott. Tänker ibland på att vad livet på en dag kan förändras, förr trodde jag aldrig att jag skulle få cancer och det går väl inte andra och funderar på heller. Men jag tror att det här har en mening med mitt liv att det kommer något bra ur det. Visst har jag dagar när jag är sur och pratar med min cancer och säger vad jag tycker om den och funderar över framtiden. Vet ju att det är långt gånget men ingen har sagt att det inte går att klara. Ska ju försöka få ner storleken på huvudtumören sen operera. Eller få stopp på den. Levern måste också opereras. Ja man får ta en dag i taget. Och än går det bra. Nu ska vi väl invänta snön so ska komma, tur Jan är ledig så får han skotta. Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vad skönt att du inte mår lika dåligt den här gången. Hoppas det håller sig på den här nivån framöver då.

Vad skönt för dig att du har Jan som verkar försöka på alla sätt för att du ska må så bra du kan. Hälsa till honom att jag är en stor beundrare (fan). ;-) Kanske ska köra igång en Jan fanclub. :-) Hahaha.

Du skriver att du aldrig trodde att du skulle få cancer. Jag går hela tiden och är tacksam för de sjukdomar jag har och att det inte är cancer. Jag hoppas jag slipper det i alla fall. Tycker det räcker ändå.

Jag beundrar dig för ditt mod och din kämparanda och det är klart att du ska klara av det här. Ingenting är omöjligt förrän allt har prövats och det inte hjälper och du är ju i början av behandlingen och vi är många som håller tummarna och ber för att det ska hjälpa dig.

Usch vad det blåser. 8 m/s står det på vår väderstation men den registrerar inte hela tiden så det kan ju vara lite till. Tyvärr så bytte Christer batterier i väderstationsläsaren här inne och då försvann all data så hur mycket den kom upp i då det var storm annandag jul vet vi inte för vi hade inte hunnit lägga över det på datorn. Han är smart min karl men ibland har han lite för bråttom så tanken inte hinner med. ;-)

Jag hoppas vi slipper snö i detta blåsväder så Jan och Christer slipper skotta. Jag klarar tyvärr inte av att skotta snö nu. Annars händer det ju att jag hjälper till när det kommit mycket snö eftersom Christer inte heller är så frisk och stark. (han har antagligen kol, ska utredas)

Ha en skön helg, så skön det bara går.

Kramen.

2012-02-18 @ 11:44:17
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Ragnvi

Morning Eva! Hoppas du får en skaplig vecka nu! Håller tummarna! När jag var sjuk i min cancer så slapp ju jag ta cellgifter....förstår att det kan vara vidrigt! Men du har ju inget val....och självklart ska du klara det här! Du o jag får ta en dag i sänder...

Kramen!

Ragnvi

2012-02-20 @ 08:36:19
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0