Var och fick behandling i tisdags!

Ja fick behandling men picclinen krånglade då med, så jag fick allt på en gång ingen pump till igår som jag brukar ha. De körde in all gift på en gång men jag mår bra ändå. De tog bort picclinen sen dagen efter fick jag på operation och sätta in en power port, det dom inte talade om var att det skulle ta sån tid. Kom dit 7.30 sen 10.30 började dom klar 11.30 sen skulle jag ligga kvar nån timme för blödningsrisken och en sandsäck på som tryck. Har ont än och skulle ta det lugnt några dagar. Den andra januari blir nästa behandling. 
Ja och vad förvånad man blir att det snöar igen då eller inte. Jag tycker det räcker så bra nu med snö lagom kyla har det varit med. Nu ser jag fram imot en mysig julafton hos Anki med familj där vi ska samlas hela vår familj och vi blir 19st med barnbarn och respektive och min mamma. Men vi får hjälpas åt så går det nog bra, ska bli så roligt. Och är så tacksam att vi får vara hos Anki och Jim för hos oss får vi inte plats sen vi flyttade knappt före heller. Hoppas alla får en fin jul och att vi uppskattar de dagar vi får ha våra nära och kära kvar i livet. Så många som förlorat någon i familjen nu i år. Så ta hand om varandra och tänk att i morgon kan det vara försent. 

Kommentarer
Postat av: Britten Klaesson

Vad roligt att träffas hela familjen Och du slipper arbeta för mycket med julmat. Min dotter, min styvmor Och Maggan kommer hit och äter. Sen kommer mina barnbarn hit sen de ätit med sina farföräldrar och sin pappa. Farföräldrarna är gamla och farfar har amputerat ett ben, de andra är på gång. Men julen är mysig med alla samlade. Hoppas på en pigg och glad jul o nyårshelg till er. Krama om Gabbe lite extra Och massor till dig och Jan

2012-12-21 @ 14:35:36
Postat av: Ninni

Vilken tur att du fick din behandling ändå trots allt strul som var innan. Hoppas nu att den nya "ingången" fungerar resten av tiden du får behandlingar så du slipper sätta in nåt nytt igen.
Visst är det otroligt vilken tid det tar när de ska göra något ingrepp som ändå räknas som ett lätt ingrepp. När C gjorde kranskärlsröntgen fick vi först vänta flera timmar innan han skulle göra ingreppet och sen skulle han vara kvar för observation. Och där satt jag på en trästol i 11 timmar och virkade och höll honom sällskap. Sen fick jag köra hem och var så inibomben trött. Gissa om jag hade ont i några dagar sen.
Håller med dig om att vi fått snö nu så det räcker... resten av vintern. Men vädret styr vi ju inte över så det är väl bara att se glad ut ändå.
Härligt att ni ska samlas hela familjen hos Anki och Jim. Håller tummarna för att alla håller sig friska nu så ingen behöver stanna hemma för att inte smittas.
Här går det trögt med julförberedelserna. Hade tänkt göra så mycket idag men blev fick hjärtrusningar och blev klen så det var bara att lägga sig. Sovit en stund nu och ska försöka få lite gjort idag iaf.
Jag är också tacksam för att jag har alla de mina i livet. Tänker på anhöriga till dem som mister nära och kära just så här före jul. Vad jobbigt för dem.
Försöker ta till vara de stunder vi får tillsammans och håller kontakt däremellan. Man vet ju aldrig...
Sköt om dig nu. Kram.

2012-12-21 @ 14:55:37
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Mia

Hoppas du får en skön julhelg, Eva. Ha det så gott med dina nära o kära. Och snart har ni en till liten krabat att glädjas åt.God Jul-Kramar till er alla från oss. / Mia

2012-12-21 @ 14:56:03
Postat av: Eva

Kära Eva.
Vill önska dig och din familj en mysig Jul. Själv ligger jag för det mesta. Har varit sjuk i snart 3 veckor, med förkylning och nu feber, men det måste väl snart ge med sig. Så det blir inget Julfirande här. Men det är bara jag och samboen,(också hundarna då:-) så det är inte så noga..Har en inte hälsan, ja då har en inget..så är det, men det vet du allt om!

Julekramar från Eva (Rye)

2012-12-21 @ 15:00:30
Postat av: Gunilla

Härligt att ni ska fira jul allihop tillsammans. Jag önskar dig en God Jul, Eva, och ett mycket bättre 2013!!!

2012-12-21 @ 15:46:15
URL: http://www.gunillatoll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0