Mycket tankar i huvudet!

Såg en bra film igår på tv, både rolig och allvar iden. Men när alla barn och respektive kom hem för att fira jul så kom det fram att mamman fått tillbaka sin cancer och nu fanns inget att göra längre. På slutet får man se nästa års jul och då är mamman borta. Precis i de tankarna har jag gått i nunär det närmar sig jul, finns jag kvar nästa jul. Hela min värld känns så overklig just nu och det beror ju på att man inte tror att man ska bli så svårt sjuk. Vet inte ju inte hur det kommer att gå är ju fyra olika stadier och jag ligger på nummer fyra som inte är så bra, men mitt nyårslöfte som jag aldrig brukar ha är att jag ska kämpa som bara den för att bli frisk. Jag bryter ihop ibland men sen reser jag mig igen. Jag hoppas jag får finnas kvar så mina barnbarn minns mig.Och nu önskar jag alla en riktigt god jul och gott nytt år för det ska jag ha.

Kommentarer
Postat av: Anki

Underbara älskade mamma vi ska kämpa tillsammans, och tillsammans är vi oslagbara! Jag är så lyckligt lottad som har dig som mamma. Jag är så otroligt stolt över dig! <3

2012-12-23 @ 10:42:40
Postat av: Anki

<3

2012-12-23 @ 10:57:05
Postat av: Gunilla

Mina tårar rinner utmed kinden när jag läser här, det du skriver o Anki's kommentar. Dina ord Eva ... Mållös. Jag såg filmen igår o har sett den förut o blir lika gripen, gång på gång. Förstår dina tankar... Men kämpar glöden finns ännu kvar inom dej o det gör mej glad, så glad... De här fixardu,,, o din fina familj tillsammans. Kram o den underbaraste Jul önskar jag dej o de dina ! Kram

Svar: tack jag ska försöka fixa det här.
mormor Eva

2012-12-23 @ 11:24:01
Postat av: Britte Klaesson

Som jag alltid säger: Du med din kämparglöd. Du kommer alltid att finnas kvar. Vet ingen som är så stark som du. Massor av varma kramar

Svar: tack snälla du.
mormor Eva

2012-12-23 @ 13:55:28
Postat av: Ninni

Jag såg början av filmen men var för trött så jag gick och la mig. Hoppas jag kan se hela filmen nån gång. Men den låter sorglig.
Klart att du har funderingar på hur det ska bli, om du är med nästa jul.
Den kämpe du är så är jag övertygad om att du är med nästa jul.
Förstår att dina barn känner sig lyckligt lottade som har dig som mamma - du är ju en fantastisk mamma och människa.
Ha en riktigt God Jul nu och njut av din underbara familj.
Kramen.

Svar: Tack vd näll du är kram
mormor Eva

2012-12-24 @ 00:56:16
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0