Den här cancern drar ner en helt!

Det känns så jobbigt att bara vänta  och inte veta nå hur det går. Vissa människor säger att de inte vet hur länge de lever heller men de är helt frisk. Då går man väl inte och funderar på om man ska dö snart inån olycka eller bli hastigt sjuk. Jag vet att jag har en sjukdom som ingen läkare kan säga hur det går, och det tar så hemskt på en. Min styrka har nog försvunnit. Jag mår bra när jag har folk omkring mig då glömmer man bort allt, men många är ju sjuka nu och man kan inte träffa dom utan bara friska. Vill så gärna må bättre än jag mår nu, vill inte sitta och gråta och vara deppig. Men det har vänt förr så hoppas på det. Stressad av julen med fast vi inte ska vara här utan hos min dotter Anki. Men att få det att fungera så alla kan komma samtidigt är svårt. Mina barns respektive har ju familjer som de ska besöka med. Annars bryr jag mig inte men i år vill jag vara med dom alla nästa år vet jag inte hur det är alls. Värsta är ovissheten och ensamheten när Jan jobbar. Är väl värre nu med allt efter uppehållet efter lungan som ställde till allt. Inte är det så långt kvar tills barnbarn nummer nio kommer heller 10-11 veckor.Äldsta blir 11år och minsta är 11månader snart och snart en liten till. 
Ja det har varit en jobbig vecka biverkningarna  börjar sakta lindras nu men då brukar febern komma. Ja och då blir det in på akuten igen. Måst börja må bättre snart om jag ska orka med behandlingarna annars vet jag inte hur det blir. Julkänsla  har jag ibgen just nu. Vilken tur att det är frivilligt att gå in och läsa min blogg som jag klagar på allt. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marita Hillströms

Ingen av oss kommer att få evigt liv, men det är inget man grubblar på dagligen när man är frisk. Vi som läser din blogg tycker inte att du är gnällig, jag tycker att det är bra att du har någonstans att skriva av dig när det är tufft! Det är kämpigt att besegra en svår sjukdom, behandlingar gör ju tyvärr inte bara gott, det följer med en massa biverkningar också :(. Du kämpar på så bra, du kommer att klara det här trots att det känns motigt ibland!

2012-12-09 @ 12:00:27
Postat av: Lars B Andersson

Ja jag förstår hur hopplöst och jobbigt det måste kännas. Men samtidigt du är beundransvärd som orkar skriva om det. Vi är många som följer din kamp Eva och vi är alla lika fulla av beundran för det

2012-12-09 @ 12:02:18
Postat av: Gunilla Toll

Man får klaga!!! Och du har all rätt i världen att känna dig nere av och till. Du är ju fantastisk som skriver, kommunicerar och kämpar. Du är värd all beundran!!

2012-12-09 @ 19:05:17
URL: http://www.gunillatoll.se
Postat av: Ninni

Inte klagar du! Du skriver som det är och jag kan tänka mig att du ändå behåller en del för dig själv. Jag tror att det är många som läser din blogg men inte skriver kommentar. Vi VILL veta hur du mår och hur du har det. Annars skulle vi inte läsa din blogg. Så är det.
Nä, inte tänker jag dagligen på att jag en dag kommer att dö. Men den tanken kommer upp då och då och det är jobbigt när den kommer. Att då ha en sjukdom som verkligen kan ta död på en måste vara fruktansvärt jobbigt för då förstår jag att tanken på döden kommer kanske flera gånger om dagen.
Jag hoppas att dina barn med respektive och de respektives föräldrar kan acceptera och förstå din önskan om att få vara med dem alla den här julen för som du skriver, hur det blir nästa jul vet vi ju inte. Men vi vet att du är en kämpe och vi är många som följer din kamp och vi tror på dig och din livslust så jag har svårt att tro att du inte finns med oss nästa jul. Men jag skulle nog tänka som du och vilja ha de mina omkring mig ifall att...
Kram på dig och fortsätt kämpa!

2012-12-10 @ 23:41:29
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0