Igår var en bra dag!

idag si så där. Jan jobbar hatar att vara ensam för då kommer tankarna igång. Igår var Anki och två av barne hit, även Kaisa och David med sina barn. Anki tog min mamma med och vädret var hur härligt som helst. Vi satt ute i solen och hade trevligt. Idag väntar jag på besked men kan dröja tills imorgon vad det blir för behandling och när. Det är ju troligast att en ny cytostatika medel och antikroppar. Både Uppsala och onkologen var ju inne på det. Min största önskan just nu vore att slippa en enda dag att tänka på ordet cancer men det är svårt. Har sen andra januari varit på behandlingar och operationer, så hade nog förväntat mig en liten tid med vila från allt men så blev det ej. Man är hela tiden i tanken om hur ska det gå, ena stunden är man hundra på att jag klarar detta nästa så tror jag inte alls så. Vill bara få vara frisk ett tag trodde det skulle bli så som många har att de är frisk nåt år sen kommer det tillbaka. Hatar denna sjukdom vet att det finns hopp än och alla har inte det. Får ju inte ge upp än och får nog ge upp tanken att just nu när jag har ont måste ta tab. Som Jan ber mig att göra. Fått i huvudet att jag ska inte ta något mot det onda som tar sån tid att försvinna. Det tar längre tid med att läka tarmoperationen. Envis är jag av födsel och ohejdad vana. Ska åka bort själv för första gången på länge om en timme till en vän som fyller år. Då när man träffar andra känns allt bättre. De som läser min blogg måste vara less nu bara jämmer och elände. Fast ibland är det bättre. Nej nu blir det att steka en hamburgare ut med hundarna och iväg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå, finns här om du behöver en vän! Kramar

Svar: Tack Linda du är en så snäll och go vän du kram
mormor Eva

2012-08-06 @ 17:40:18
URL: http://www.teamhollanders.com
Postat av: Ninni

Förstår att du skulle behöva ta en paus från cancern nu. Du har kämpat länge och du har en bit kvar att kämpa men nu är två stora operationer avklarade och förhoppningsvis slipper du fler såna.
Klart du ska ta tabletter mot värken! Det är viktigt att dämpa värk så mycket det går för då mår både du och kroppen bättre. Så gör nu som Jan säger och ta tabletter så ska du se att du kommer att må lite bättre än vad du gör när du envisas med att ha värk. Lyssna på en vis gammal tant nu!
Kramen!

Svar: Ja Carina ska lyssna tant kram
mormor Eva

2012-08-06 @ 23:20:49
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: maritha björklund

Absolut ska du ta dom mediciner du kan ta mot tex värk Eva... Kroppen behöver vila från allt ont... (men vet själv hur det är med idé om att inte ta tabletter, men, man kan ändra på sig vettu) ... : ) kraam

2012-08-07 @ 21:30:17
Postat av: maritha björklund

Absolut ska du ta dom mediciner du kan ta mot tex värk Eva... Kroppen behöver vila från allt ont... (men vet själv hur det är med idé om att inte ta tabletter, men, man kan ändra på sig vettu) ... : ) kraam

2012-08-07 @ 21:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0