Feber igen.

igår var jag till en vän som fyllde år och det slutade med ett besök på akuten och min svägerska som tur var hade jour. Går inte in på varför jag måsta dit. Idag har jag legat hela dagen kännt mig sjuk öm i magen och nu ikväll lite feber. Vägrar lägga in mig igen hoppas det är borta imorgon när jag vaknar. Väntat både idag och igår på onkologen som skulle höra av sig. jan ringde dit imorse och de skulle prata med läkaren om när jag skulle dit. Hon hade lovat att prata med Uppsala och sen ringa oss. Man blir tokig av att vänta på besked, och nu gäller det ju att få gång cellgifter och antikroppar snabbt eftersom det kom tillbaka så snabbt. Kan ju vara nån förkylning med men är öm runt stomin. Nu vill jag må bra ett tag har varit så mycket och jag hinner inte ta igen mig imellan varven. Jättekul att jag på egen hand tog mig på kalaset igår, kändes så kul att bara sitta och surra med folk. Ja vi får väl se hur det är imorgon kan ha att göra med det jag var in för igår med. Nu blir det tv en stund.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vad härligt att du tog dig iväg själv! Känns skönt att kunna åka iväg själv när man inte klarat det på ett tag. Jag har haft några veckor själv då jag inte velat köra bil för jag har inte känt det som att jag varit riktigt skärpt i skallen för det.
Synd att kvällen slutade på akuten.
Kan inte begripa varför det ska ta sån tid att få nåt vettigt ur sjukvården. De lär inte fatta vilka kval man går igenom då man går där och väntar på besked. Om de fått testa på det själv så kanske de skulle vara lite snabbare att berätta vad som ska hända och vad prover visat. Jag höll på att gå i taket när de skickade C:s provsvar i ett vanligt brev och det tog en vecka innan provsvaret kom. Han hann t.o.m. få en kallelse till en undersökning de skrivit remiss om innan brevet kom. Samma dag brevet kom (på eftermiddan) ringde läkarn på förmiddan för då hade jag ringt och tjatat och bråkat flera gånger om att vi ville ha besked och inte vänta på ett brev som tydligen aldrig tänkte komma fram. Nä, det är bedrövligt!
Hoppas du får svar snart på vad de tänker ta för steg härnäst vad gäller DIG! Att de inte kan begripa hur jobbigt det är...
Styrkekramar!

Svar: Ja jag är riktigt arg nu och ledsen. Var till HC nyss och la om PICCLINEn och sköterskan sa med har de lovat ringa ska de fasen göra det med.
mormor Eva

2012-08-07 @ 21:59:18
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0