Bakslag idag

Varit till Uppsala idag. Ja det var som det var, tre nya metastaser i levern på mindre än tre månader har de kommit. Men min läkare där Frans Duraj sa att det inte vart kört men känns så. De skulle ha möte i Uppsala klockan fyra idag men han trodde att det skulle bli som onkologen sa mina odlade antikroppar med en annan cytostatica. Alternativet är ju att bränna dom. Men trodde man förts kör det här, om de minska kan man bränna sen eller de kan försvinna. Vi kom dock överens om att jag fortsätter vara nykterist, vi diskuterade alla alkoholfria öl som var goda. Hans fru hade köpt till honom i sommar när dom grillade och han hade jour. Ja jag kan inte påstå att jag saknar alkoholen bara ölsmaken så inga problem. Jan blev hemma från jobbet var en tung dag för oss båda han tog minustid. Nu får vi ladda om igen och känns som det blir min livsstil det här. Hoppas Jan kan få närståendepenning så han kan skjutsa mig på allt, men alla läkare säger att gävleborgslän är hård på det. Inte en semesterdag har han kvar på grund av min sjukdom. Ska ringa kuratorn imorgon så får vi försöka få ihop nån ansökan. Deppar idag men tror jag kommer igen behöver smälta detta bara. Ja det var vår dag det när vi kom hem la jag mig i sängen och på en gång låg tre hundar så tätt intill mig som de bara gör när de känner att man är ledsen.

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Jag lider med dig...och med Jan! Håller tummarna att allt ordnar sig...både med sjukdomen o med närståendepenningen!
Massor av kramar!
Ragnvi

2012-08-02 @ 18:07:11
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Vilken JÄVLA SKIT DAG FÖR ER!!!! Så jobbiga besked, men det är bara att bita ihop och kämpa bort den eländiga cancern. Många tankar och kramar sänder jag till er!

2012-08-02 @ 19:08:42
URL: http://plogflickan.blogg.se
Postat av: Ninni

Fy fasen vilken dag ni haft! Och vilket bakslag att det kommit tre nya så snabbt. MEN det är ju inte kört på något sätt för det för de har ju behandlingar att sätta in och det är då tur det då mitt i allt elände. Gråt och svär och tyck synd om dig själv och se till att få ur dig alla eländiga känslor för då kan du komma igen sen och fortsätta kämpa. Du kommer att klara av det här. Nå't annat finns inte.
En stor och varm kram ifrån mig och ge Jan en kram från mig också. Kraaaaaaammmm! ♥

2012-08-02 @ 19:53:13
URL: http://ninni1960.wordpress.com/
Postat av: Helena J

Vilket tråkigt och tufft besked för er Eva :(
Hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra.
Kram till dig och Jan.

2012-08-02 @ 19:54:30
Postat av: carina

Skriver mitt namn under Ninnis Kommentar....styrke kramar til DIG och din familj

2012-08-02 @ 21:34:30
URL: http://goldiesmatte.blogg.se
Postat av: Anonym

Lyssna på läkaren som säger att det inte är kört... Kräv ett intyg från läkare som du kan skicka in till Försäkringskassan angående närståendepenning, omedelbart!!! kramar maritha

2012-08-03 @ 12:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0