Bra helg

Känns att de gjorde uppehåll med behandlingen. Mindre trött nu känns bra och hoppas jag får operera mig snart men får ju besked den 10 april. Vet att det är en stor op och att det inte blir lätt med levern. Sen vet jag inte när de tar tarmen undrar hur lång tid det ska gå imellan. Jag ska ju till stockholm 25 maj och se ozzy osborn. Men är man nyopererad orkar jag väl inte stå och så ska jag jag ju ha behandling efteråt med. Men jag ska dit om jag bara ska in och titta en stund så kan jag gå till hotellet sen. Vi fick det ju av barnen ijulklapp och blev så glad. Allt går bara med lite behandling. Har börjat orka gå ut och gå lite nu, var ut men blev bara 20 minuter men det blåste så kallt. Ska försöka komma ut en stund varje dag igen. Det är alltid Jan annars som får gå ut och motionera dom. Haft en bra helg. Lördag blev vi bjudna till Barbro nere vid dammens på jordgubbs tårta så roligt, grannarna Siv o Fred var där med. Sen åkte vi till Hällbo till kaisa och David och träffade hela familjen. Hon växer så det knakar lilla Esmeralda.



Så söt och sover hela nätterna förstår inte det har hennes barn gjort alla tre. Mina hade nattmål flera månader.
Vill ha sommar och värme nu men kyligt igen. Ja nu är det en evig väntan på besked fast jag haft tur och det minskat så fort alla tumörerna de är så förvånade och jag med. Kanske det beror på att jag varit väldigt positiv oftast. Det har ju så klart varit dagar när man mått pyton av behandlingarna som man kännt hopplöshet, är faktiskt förvånad att jag som annars är en sån pessemist varit så här nu. Ja det är nog någon mening med allt. Men jag förstår att jag har en lång väg att gå eftersom det är långt gången cancer, det kan komma tillbaka om de får bort det nu på andra ställen men får ta det då. Just nu får jag leva för dagen och njuta av det.

Kommentarer
Postat av: amanda

jag & magnus ska också se ozzy osbourne den 25e maj! vilken hotell ska du stanna på? :) scandic malmen blir vi på..



tänker på dig hela tiden eva! du kommer vara helt frisk snart igen! sköt om dig!

2012-04-02 @ 12:03:20
URL: http://amandag.bloggplatsen.se
Postat av: Ninni

Vad skönt med ett litet uppehåll så du får må lite bättre ett tag. Det är du verkligen värd som du kämpar. Hoppas de opererar snart så du hinner ta igen dig till Ozzy-konserten. Du gör alldeles rätt i att ge dig f-n på att du åtminstone ska se lite av konserten.

Jag tror också att din positiva attityd har mycket att göra med att tumören minskat så pass som den gjort. Vad härligt att du kunnat vända din pessimism och blivit så positiv även om du har så jobbigt. Klart att det är dagar ibland som känns för jobbiga men jag tycker du verkar ha en så positiv syn på allt i det stora hela så nog kommer du att fixa resten också i samma anda. Du ska ju fortsätta leva och vet vad du kämpar för så det är nog det som hjälper dig. Att du sen har en stor och härlig familj som stöttar gör nog också mycket till.



Tänk jag har aldrig haft såna barn som sover hela nätter jag heller. Nattmål i flera månader och mycket vakentid däremellan också och mycket gråt. Struliga magar och kolik. Huvvaligen. Hoppas mina barn slipper få såna småbarnsbekymmer då den dan kommer. Och får de det så ska jag se till att de får lediga nätter ibland.



Vad skönt för dig att du orkar promenera mer igen. Skönt att vara ute om det då inte blåste så inibombens. Jag är less på allt blåsväder nu. Snö och kyla gör mig ingenting men denna eviga blåst!



Njut nu av de behandlingsfria dagarna!

Kram.

2012-04-02 @ 12:51:26
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0