Ledsen arg förtivlad

Igår var Anki hit hämtade mig och jag var där till Jan slutade jobba. Tack värt mycket. Annars sittervjag här ensam oftast med mina tankar. Jag sa till mig själv när jag fick min dom att jag ska i fortsättningen leva för dagen göra roliga saker. Ha ett bra liv utifall det inte går vägen. Vad hände med det då jo här sitter jag ensam när Jan jobbar och när han är ledig sitter vi hemma oftast. Orsaken är att alla pengar går till sjukhusräkningar och bensinpengar. Inatt har det varit extra jobbigt, vet att cancer är långt gången och vet inte hur det slutar, då känner man att man vill göra saker inte bara sitta hemma och tänka på allt. Igår fick jag kallelse till strålbehandlingen på tisdag ska jag dit och ska markera vard de ska stråla och då får jag besked om det blir veckan efter eller veckan därpå. Jag med min ångest ska bo på patienthotellet som är inhyrt på ett hotell i centrum. Det tar 15minuter per dag att stråla. Undrar vad jag ska göra hela dagarna där. Skillnad när jag ska opereras då ligger man på sjukhus har folk omkring sig att prata med om man orkar. Tänk om folk visste vad pengar det går när man blir svårt sjuk, sen i januari när jag blev det har det gått så mycket pengar. Varje gång vi varit till Gävle på behandlingar så tar det tid man måste äta ute. Det blir ju oftast då en hamburgeställe billigast så. Jag vet jag gnäller nu men mår inte bra ju mer det närmar sig alla operationer ju mer orolig blir jag. Visst jag har bra dagar men tror inte att nån som inte varit med om det här förstår. Orkar oftast inte åka iväg själv och sen tänker jag på vad pengar det går till bensin. Kanske lika bra att sälja min lilla bil, men får nog inte mycket för den. Och naturligtvis kommer alla extraräkningar just nu bilskatten , sophämtning och en massa annat. Jag vill vrida tiden tillbaka till då jag var frisk. Ja undrar när det var för den här skiten har jag haft över ett år utan att vetat. Om nån läser det här ber jag om ursäkt för mitt gnällande men behöver få ur mig det. Jan har så gulliga kusiner som skriver på FB. Hör mer från dom än familjen hans. Ute är det vinter igen och det ogillar jag för kan inte vara ute då på grund av min köldkänslighet blir helt vit om fingrarna och det sticker ochbgör ont. Det kan bli kroniskt. Önskar så att jag kunde bli frisk, men det blir hela sommaren inbokad med allt så nån gång i höst kanske jag är klar med allt. Sen blir det att gå på kontroller inget kul alls.

Kommentarer
Postat av: carina

Eva...klart du ska rensa dina tankar här om något <3

Det är nog ändå svårt som utomstående veta vad man går igenom själsligt när man går igenom detta, både som drabbad och närstående. Det är tillåtet att gråta, skrika och vara arg. Det är tillåtet att skratta, glädjas och ta det med en klackspark ibland....vi har känslor för att vi är levande människor. Sitt inte apatiska bara. KRAM

2012-04-21 @ 08:52:41
URL: http://goldiesmatte.blogg.se/
Postat av: Maritha

2012-04-21 @ 16:52:40
Postat av: Maritha

Hej! Gnäll på bara... Fast jag tycker inte du gnäller, du lättar bara på tankar, känslor och det har du all världens rätt till!!! Det kostar att vara sjuk när man som du måste åka på behandlingar och mediciner o andra omkostnader... Dessutom det här urtråkiga vädret med kyla och ingen sol framme! Kram Eva från mig!!!

2012-04-21 @ 16:57:10
Postat av: Ragnvi

Hoppas din helg blev någelunda bra Eva! Förstår att humöret svajar....konstigt vore det annars! Kanske blir det ändå lite lättare när allt börjar...då måste du koncentrera dig på att klara av allt igen....önskar vi bodde närmare varandra Eva....att jag kunde göra nåt för dig...

Styrkekramar!

Ragnvi

2012-04-22 @ 10:37:26
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Ninni

Inte gnäller du. Du skriver om hur det är och för mig som inte gått igenom detta så är det samtidigt intressant att få läsa om dina tankar. Och så den här evinnerliga pinan med ekonomin. Det räcker väl med att vara sjuk. Du borde få resorna ersatta och mat på sjukhuset både för dig och Jan. Det vore mycket mer värt att kunna göra något lite extra mysigt och roligt emellan alla undersökningar och behandlingar istället för att behöva tänka på pengar, vad det kostar och bensinpriserna. Ingen vill vara sjuk, ingen vill gå igenom dessa jobbiga behandlingar och ingen vill behöva kosta på så mycket själv som det ju blir. Nä, det borde vara mindre utgifter för de drabbade patienterna, tycker jag.

Om man är sjukskriven, "sjukpensionär" eller pensionär så har man en rätt låg inkomst om man jämför med den som jobbar. Som om inte det var nog så betalar dessa tre kategorier procentuellt mer skatt än den som är frisk och jobbar. Ändå ska dessa tre kategorier ha stora utgifter bara för att de har haft fräckheten att bli sjuka... Nää, nånting känns väldigt fel.

Håller med dig om att det vore mycket bättre att vara på sjukhuset med folk runt omkring än att vara ensam på ett patienhotell. Jag hoppas det finns andra trevliga patienter där som du får kontakt med.

Kramen ♥

2012-04-25 @ 23:03:05
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0