Dålig natt och idag.

Är så positiv oftast tror jag ska klara det här. Men ibland kommer det tårar hela tiden. Jan jobbade i natt och igår natt när han åker vid 19.30 tiden då kommer ensamheten. Jag känner mig isolerad orkar inte köra bil vågar inte heller för är inte koncentrerad heller efter sista behandlingen. Är jätte orolig hur jag ska klara av lever och tar op. Läste om leveroperation i dag och får inse att det blir både jobbigt och stort ingrepp. På ett ställe läste jag att man får ta sprutor mot propp i 15 dagar och åker man hem får man ta dom själv. Ja jag är ju utbildad undersköterska men gillar inte att sticka mig själv. Sen berättade sköterskan på kirurgen där jag ska operera tarmen att det är en jobbig med. Allt kommer att gå snabbt nu och efter allt strålning och två op. Så blir det cellgifter igen. Känns som om man inte kommer att ha nåt vidare liv framöver. Hoppas det stannar vid detta och att allt försvinner. Jag vet att att jag har vissa dagar då jag känner så här sen vänder det. Men att sitta ensam är jobbigt när Jan jobbar. Sen att jag fick höra på behandlingen att har du tur blir du frisk. Och att de påpekar att du har långt gången cancer känns väl inte så kul. Ska till Margitta Wigren för behandling före leverop. Hon gjorde en behandling under tiden jag gick på behandling alldeles i början. Och det minskade fort är helt övertygad om att den gjorde min själ lugnare och jag kunde ta imot behandlingen bättre. Hon är helt otroligt duktig.

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ensamhet är jobbigt då man inte mår bra. Är man ensam är det ingen som kan hjälpa till att skingra tankarna heller och så har man ingen att prata med.

Det blir nog en intensiv tid för dig med operationer och strålning och så cellgifter igen men det är väl tvunget om det ska ge resultat.

Klart att du ska bli frisk igen. Samtidigt förstår jag att sjukvårdpersonalen inte vill inge falska förhoppningar utan att du ska förstå allvaret.

Jag vet inte riktigt vad du får för hjälp hos Margitta, är det healing av nåt slag? Hur som helst så tror jag att det hjälpte dig eftersom tumören minskat snabbare än vad de trott den ska göra så du gör rätt i att ta hjälp av henne igen.

Tänker på dig varje dag och flera gånger om dan.

Kram.

2012-04-17 @ 22:57:06
URL: http://ninni1960.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0