Så glad!

Jag har börjat hjälpa till på djurskyddet i Bollnäs och det är så givande. Var där i några timmar med Helena som jobbar dag där först, sen var jag och hjälpte henne en lördag. Det är mycket som man ska komma ihåg och lära sig. Hade tänkt gå med någon tills jag kännde mig säker men så fattades det någon frivillig i gårkväll så jag tog mod och sa att jag kunde ta det. Jan var med som stöd men det gick bra. Naturligtvis var jag tvungen ringa till Helena och fråga idag om jag gjort nå fel men allt var bra skönt. På lördag blir jag där själv på kvällen igen några timmar. Man ska ge mat och vatten till alla i deras bås. Ta bort avföring i sandlådorna. Sen ska det vara nån katt löst i rummen som är stängda i mellan varje dag och natt så de får vara ute och röra på sig alla i olika omgångar. Vissa kan vara ute tillsammans och andra inte. Sen finns ju karantänen som är väldigt noga med skyddskläder och handsakar. Men lär mig nog så småningom. Man lider så med alla stackars katter som folk inte vill ha eller får ha. Det är så bra att man kan sätta upp sig när man kan och när de behöver nån. Jag känner att jag hittat något som passar mig.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Härligt Eva:)

Hm..kanske ni kommer bli m fler djur snart då;)

Kramar

2011-02-11 @ 00:35:16
Postat av: eva stureson

Nej Anna-Karin nu får det bli stopp kram

2011-02-11 @ 20:14:12
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0