Söndag

Igårkväll när klockan var halv elva upptäckte vi att det kom in massa vatten ihallen vid ytterdörren. Kändes kul, Jan upp på taket skottade ner all snö från tackfönstret som det troligen runnit från och in genom taket vid dörren. Jag stog nedanför och tog reda på all snö som kom ner. Skit tunga snöblock arg som ett bi var jag. Grannarna två av dom hade haft samma problem på dan och skottat av men Jan jobbade till 21.00 och jag går inte upp på nå tack. Och jag var säker på att han skulle ramla ner och slå ihjäl sig men han klarade sig. Kommer det nå mer snö vägrar jag att skotta mer då sitter jag här inne isolerad hellre, får bunkra upp med mat så klarar jag mig. Nu tror jag inte Jan går med på det. Hatar denna snörika vinter.





Jag tycker så mycket om Kaisas egna födelsedagskort blir så personlig och fina. Hon har gjort åt alla i släkten som fyllt år. Hon har gjort till mig och Jan med men de ligger på den andra datan. Mår lite pyton nu när Jan jobbar så mycket men det får gå. Vi skulle fira Kaisa i dag i stället för i tisdags, och vad hände både hon och Elvis fick magsjuka inatt. Hon frågade om jag ville göra smörgåstårtor så här stog vi med tre stycken. Vi kom på att David fick hämta dessa hos oss och ta två till hans föräldrar och syskon med respektive och vi en till anki med familj och vi, Gabbe och mormor. Så får vi ta kaffet hos henne sen när hon blivit frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0