Allahjärtansdag slöseri!

På torsdag är det allahjärtansdag så då går alla affärer med vinst. Man kan väl visa att man älskar varandra utan att köpa en massa dyra grejor, en blomma eller bara äta en fin middag hemma eller ute och vara lite romatisk. Det är som till morsdag eller farsdag affärerna annonserar om grejor som tips för hur många tusen kronor som helst sjukt tycker jag. Och köper grannen en fin fotölj till sin mor så måste nästa följa på herregud vilket tok. Visa mamma och pappa att ni tycker om dem ändå bar bjud på mat där också uppskattat. Jag skulle vilja ha en middag när det är morsdag nästa gång hemma hos någon av mina barn så nu vet ni det kära barn. Visst är det kul med en liten present men om de som ska köpa inte har råd så känns allt fel och jag har allt jag behöver. Att samlas hela familjen känns mycket roligare och äta tillsammans.Vi konsumerar så mycket ändå jag med men försöker dra ner nu försöker tänka på att det finns dom som inte har mat eller tak uver huvudet och så sitter vi och slösar. Nej nog för den här gången

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller helt med dig!!
Än en gång, tack för roliga historien!

Ragnvi

2008-02-12 @ 19:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0