Åkte ambulans!

Ja nu är jag kollad. Mitt tryck över bröstet fortsatte imorse också fast mer åt vänster sida och alla sa att jag måste kolla upp det. Runt halv två idag ringde jag rådgivningen och fick stå i kö ett bra tag, när jag kom fram sa jag att jag hade ont och undrade om det kunde bero på att jag ramlade för ca tre veckor sedan. Oj då blev det fart sköterskan sa att hon skulle koppla mig till 112 för rådgivning och jag sa nej nej så farligt är det absolut inte, jo bröstsmärtor måste man ha ambulans. Hon skulle koppla mig då bröts det och jag satt där med luren och fick lite panik. Till sist la jag på då ringde 112 och sa att det bröts men att hon visste vad som gällde och att ambulans var på väg nej det behövs inte sa jag men jo lägg dig ner och vänta dom är snart där. Fy så pinsamt det kom en tjej och kille och dom sa att jag skulle följa med att det mäste kollas upp. Jag gick ut satte mig på båren de spände fast mig och skulle lyfta in mig i ambulansen då ena hjulet gick snett så istället för att skjutsas in i bilen åkte jag ner på ena sidan ibacken och vi skrek nog alla tre. Vilken syn det måste varit. Då var det nog mitt blodtryck och puls steg 167/90 puls 96 jag som är lågtryckare annars. De tog ekg som såg bra ut men läkaren tog infarktprover med för vi kvinnor har defusa symtom sa han. Det var bara bra med proverna men när jag fick syrgas så släppte det. Jag fick åka hem men ska få remiss och cykla och ta arbetsekg. Men det lutar troligast åt att det är nån skada sen jag ramlade. Hela tiden skämdes jag för att dom överdramatiserade det. Men jag var i den ÅLDERN så då kollar man. Hädanefter ska jag aldrig säga till nån när jag har ont i bröstet.

Kommentarer
Postat av: boren50

Men Eva! Säg hellre till en gång för mycket än för lite!!!!
Otroligt skönt att det verkar vara OK nu i allafall!!
Sköt om dig och lyssna på Jan o barn!

Kram Ragnvi

2008-02-26 @ 21:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0